- Zainteresowanie badaniem polskiego Internetu zgłosiło siedem firm: Gemius, AGB Nielsen Media Research, GFK Polonia, comScore Inc., Interactive Research Center, MillwardBrown oraz Ipsos  - podało PBI.

Badania Megapanel od prawie dziesięciu lat przeprowadzała w Polsce firma Gemius. Po tylu latach PBI zdecydowało się jednak dać szansę także innym firmom badawczym.

Badaniem objęte będą: oglądalność witryn internetowych, korzystanie z aplikacji internetowych, stream (audio i wideo) oraz urządzenia non-PC: smartfony, tablety, telewizory z dostępem do internetu, konsole do gier, czyli rosnąca gama urządzeń z dostępem do internetu.

- Do komisji konkursowej, która będzie oceniała oferty, w celu zapewnienia pełnej transparentności, PBI zaprosi przedstawicieli polskiego rynku interaktywnego, w tym także firmy spoza PBI – podaje PBI.

Z wyłonioną w konkursie firmą PBI podpisze umowę na 3-4 lata. Po tym czasie znów rozpisze konkurs.  Udziałowcami PBI są: Agora, Onet.pl, Interia.pl, Wirtualna Polska, GG Network (właściciel komunikatora Gadu-Gadu), Murator, Polskapresse, Ringier Axel Springer Polska oraz i Redefine (właściciel Ipli).