Reklama
Rozwiń
Reklama

Wiemy już ile będzie kosztować Twitter

Akcje serwisu społecznościowego Twittera będą kosztować między 17 a 20 dolarów w ofercie na rynku pierwotnym – poinformowały władze spółki. To ostrożna wycena – komentują nowojorscy analitycy.

Publikacja: 25.10.2013 17:05

Wiemy już ile będzie kosztować Twitter

Foto: Bloomberg

Zaplanowany na połowę listopada debiut Twittera jest jednym z najbardziej oczekiwanych tegorocznych wydarzeń na Wall Street. Spółka chce sprzedać około 70 milionów akcji, pozyskując kapitał wartości 1,2 miliardów dolarów. Przy średniej wycenie 18,5 dol. za udział Twitter będzie wart po giełdowym debiucie około 10,1 miliarda dolarów, a uwzględnieniu dodatkowych akcji i opcji – około 12 miliardów. "To bardzo rozsądna wycena. Twitter nie chce wyciągnąć z debiutu każdego możliwego do wyciśnięcia dolara" –  skomentował ogłoszenie ceny wyjściowej serwisu społecznościowego Dan Niles z funduszu hedgingowego  AlphaOne Capital Partners – chodzi mu raczej o to, aby cena akcji poszła w górę już podczas pierwszego dnia giełdowych notowań."

Wielkie banki inwestycyjne pośredniczące we wprowadzaniu Twittera na rynek (m.in. Goldman Sachs i Morgan Stanley) chcą najwyraźniej uniknąć błędu popełnionego w ubiegłym roku przez Facebooka. Przewartościowana wycena akcji podczas debiutu w 2012 roku wciągnęła spółkę w spiralę spadków, którą udało się zatrzymać dopiero po kilku miesiącach.

Z przedstawionych przez Twittera po zamknięciu czwartkowych notowań giełdowych informacji wynika, że w rękach inwestorów znajdzie się około 12 proc. akcji spółki.  Szefowie Twittera i ich doradcy zaczynają obecnie objazd największych metropolii w USA (m.in. Baltimore Waszyngton, Nowy Jork, Boston, Chicago, San Francisco, Los Angeles i Denver), aby przedstawić ofertę spółki. Mogą być jednak spokojni. Analitycy przewidują, że popyt na akcje serwisu będzie znacznie przekraczał podaż. Akcje będą notowane na prestiżowej New York Stock Exchange, pod symbolem TWTR.

Na debiucie najwięcej skorzystają dotychczasowi posiadacze udziałów w firmie, a przede wszystkim jej współzałożyciele Evan Williams i Jack Dorsey, którzy z dnia na dzień staną się multimiliarderami.

Twitterowi nadal daleko do rentowności. W ciągu pierwszych 9 miesięcy br. serwis społecznościowy zanotował stratę w wysokości 134 milionów dolarów. Atutem spółki jest jednak bardzo szybki wzrost przychodów, które w trzecim kwartale podwoiły się w porównaniu z analogicznym okresem ubr.

Reklama
Reklama

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Zaplanowany na połowę listopada debiut Twittera jest jednym z najbardziej oczekiwanych tegorocznych wydarzeń na Wall Street. Spółka chce sprzedać około 70 milionów akcji, pozyskując kapitał wartości 1,2 miliardów dolarów. Przy średniej wycenie 18,5 dol. za udział Twitter będzie wart po giełdowym debiucie około 10,1 miliarda dolarów, a uwzględnieniu dodatkowych akcji i opcji – około 12 miliardów. "To bardzo rozsądna wycena. Twitter nie chce wyciągnąć z debiutu każdego możliwego do wyciśnięcia dolara" –  skomentował ogłoszenie ceny wyjściowej serwisu społecznościowego Dan Niles z funduszu hedgingowego  AlphaOne Capital Partners – chodzi mu raczej o to, aby cena akcji poszła w górę już podczas pierwszego dnia giełdowych notowań."

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama