Przychody TVN spadły w III kwartale o 0,3 proc. do 305,8 mln zł, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) obniżyła się o 2,5 proc. do 82,6 mln zł, zysk operacyjny spadł o 2,8 proc. do 64,9 mln zł, a strata netto wyniosła 171,4 mln zł (przy 57,4 mln zł zysku przed rokiem). Duża strata to efekt wysokich kosztów finansowych, w tym m.in. wcześniejszego wykupu obligacji senior notes, które spółka zastąpiła w tym roku nowymi.
Według konsensusu PAP, analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 305,8 mln zł, EBITDA w wysokości 73,1 mln zł, 52,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 145,7 mln zł straty netto.
Jak podał TVN, rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września spadł o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 212 r., a w ciągu całych trzech kwartałów obniżył się r/r o 5,1proc. - Przychody oraz EBITDA w trzecim kwartale były w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami i potwierdzają stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. W czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku. Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013 – skomentował Markus Tellenbach, prezes TVN. Wcześniej TVN zapowiadał, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej skurczy się na średnim jednocyfrowym poziomie. - W związku z poprawą sytuacji na rynku w przyszłym roku spodziewamy się niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej - dodał.
Spadła liczba abonentów nC+
Liczba abonentów platformy cyfrowej nC+, w której TVN ma udziały, wyniosła 2,2 mln, choć w na koniec czerwca wynosiła jeszcze 2,3 mln. Średni przychód z abonenta w ciągu trzech kwartałów 2013 roku wyniósł 64,1 zł. Przychody platformy sięgnęły w tym okresie 1,69 mld zł. W tym czasie nC+ poniosła jednak koszty w wysokości 79 mln zł (związane z fuzją platform n i Cyfra+ oraz restrukturyzacją firmy i promocją nowej oferty). Udział TVN w stracie nC+ sięgnął 7,3 mln zł. Po wyłączeniu tych jednorazowych kosztów EBITDA nC+ po dziewięciu miesiąca wyniosła ok. 249 mln zł.
Udział TVN w zysku Grupy Onet sięgnął natomiast w ciągu dziewięciu miesięcy 5,4 mln zł.