Wyniki finansowe TVN

Przychody telewizyjnej grupy spadły w trzecim kwartale tylko o 0,3 proc., z uwagi na restrukturyzację długu grupa odnotowała jednak ogromną stratę netto. Do 2,2 mln spadła liczba klientów platformy nC+.

Publikacja: 08.11.2013 09:25

Wyniki finansowe TVN

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Przychody TVN spadły w III kwartale o 0,3 proc. do 305,8 mln zł, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) obniżyła się o 2,5 proc. do 82,6 mln zł, zysk operacyjny spadł o 2,8 proc. do 64,9 mln zł, a strata netto wyniosła 171,4 mln zł (przy 57,4 mln zł zysku przed rokiem). Duża strata to efekt wysokich kosztów finansowych, w tym m.in. wcześniejszego wykupu obligacji senior notes, które spółka zastąpiła w tym roku nowymi.

Według konsensusu PAP, analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 305,8 mln zł, EBITDA w wysokości 73,1 mln zł, 52,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 145,7 mln zł straty netto.

Jak podał TVN, rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września spadł o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 212 r., a w ciągu całych trzech kwartałów obniżył się r/r o 5,1proc. - Przychody oraz EBITDA w trzecim kwartale były w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami i potwierdzają stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. W czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku. Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013 – skomentował Markus Tellenbach, prezes TVN. Wcześniej TVN zapowiadał, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej skurczy się na średnim jednocyfrowym poziomie. - W związku z poprawą sytuacji na rynku w przyszłym roku spodziewamy się niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej - dodał.

Spadła liczba abonentów nC+

Liczba abonentów platformy cyfrowej nC+, w której TVN ma udziały, wyniosła 2,2 mln, choć w na koniec czerwca wynosiła jeszcze 2,3 mln. Średni przychód z abonenta w ciągu trzech kwartałów 2013 roku wyniósł 64,1 zł. Przychody platformy sięgnęły w tym okresie 1,69 mld zł. W tym czasie nC+ poniosła jednak koszty w wysokości 79 mln zł (związane z fuzją platform n i Cyfra+ oraz restrukturyzacją firmy i promocją nowej oferty). Udział TVN w stracie nC+ sięgnął 7,3 mln zł. Po wyłączeniu tych jednorazowych kosztów EBITDA nC+ po dziewięciu miesiąca wyniosła ok. 249 mln zł.

Udział TVN w zysku Grupy Onet sięgnął natomiast w ciągu dziewięciu miesięcy 5,4 mln zł.

Zadłużenie grupy na koniec trzeciego kwartału wynosiło 2,22 mld zł, wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA osiągnął poziom 4,4. - Wzrost długu netto oraz jego stosunku do skorygowanej EBITDA w porównaniu do wyników na koniec zeszłego roku odzwierciedla głównie wpływ kosztów związanych z wczesnym wykupem obligacji senior notes 10,75 proc. Jednocześnie w wyniku pomyślnego refinansowania tych obligacji, dług brutto został obniżony o 807 mln zł, podczas gdy średni koszt długu spadł do 7,5 proc.-podał TVN.

Przychody TVN spadły w III kwartale o 0,3 proc. do 305,8 mln zł, EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) obniżyła się o 2,5 proc. do 82,6 mln zł, zysk operacyjny spadł o 2,8 proc. do 64,9 mln zł, a strata netto wyniosła 171,4 mln zł (przy 57,4 mln zł zysku przed rokiem). Duża strata to efekt wysokich kosztów finansowych, w tym m.in. wcześniejszego wykupu obligacji senior notes, które spółka zastąpiła w tym roku nowymi.

Pozostało 84% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie