- W III kwartale 2013 roku spółka uzyskała 15 proc. wzrost przychodów, 11 proc. wzrostu zysku z działalności operacyjnej, 23 proc. wzrostu EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.) oraz 4 proc. wzrost zysku netto, mimo zwiększonych w stosunku do roku ubiegłego kosztów nadawania kanałów telewizyjnych, poziomu amortyzacji oraz wyższych wydatków poniesionych na działania marketingowe – podała firma.
Jej przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale wynosiły 6,93 mln zł, EBITDA: 2,09 mln zł, zysk operacyjny sięgnął 1,22 mln zł, a wynik netto: 984 tys. zł. Narastająco, skonsolidowane przychody 4fun Media sięgnęły po III kwartałach 23,2 mln zł (wzrost rok do roku o 8 proc.), a zysk netto: 4,4 mln zł (spadek o 17 proc.). - Decydujący wpływ na wyniki osiągnięte przez spółkę w III kwartale 2013 roku miał wzrost kosztów związanych ze zwiększonymi nakładami ponoszonymi na nadawanie kanałów telewizyjnych (głównie zwiększony bitrate transmisji satelitarnej kanału rbl.tv począwszy od IV kwartału 2012 roku), wyższy poziom kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych (w samym III kwartale o 277 tys. zł) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe wynikający ze wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów – podaje 4fun Media. Jak dodaje, powyższe czynniki nie pozostały bez wpływu na uzyskany w III kwartale – jak i narastająco po dziewięciu miesiącach poziom marży operacyjnej oraz marży zysku netto. - W tym okresie roku osiągają tradycyjnie niższy poziom niż w pozostałych kwartałach (zwłaszcza w IV kwartale) – podaje spółka.