Facebook ma już ponad 1,23 mld użytkowników miesięcznie, z czego większość korzysta z portalu przez komórkę, a prawie 300 mln – tylko w ten sposób. Teraz walczy o to, by było to dla nich jak najtańsze. Jak donoszą amerykańskie media, Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, spotkała się w Vittorio Colao, dyrektorem zarządzającym Vodafone, by negocjować możliwość oferowania klientom tego telekomu na wybranych rynkach dostęp do Facebooka bez wliczania do wykupionych pakietów dostępu do Internetu. Według portalu Marketwatch.com Colao odmówił, tłumacząc, że „byłaby to zła koncepcja z punktu widzenia obranego przez Vodafone modelu biznesowego".
Pytany o rozmowy z Vodafonem przez „Financial Times" Facebook sprawy skomentować nie chciał, ale wiadomo, że podobne umowy ma już pozawierane z wieloma lokalnymi operatorami (nie doliczają do pakietów internetowych korzystania z aplikacji mobilnej Facebooka ani mobilnej witryny portalu).
W Polsce darmowy Facebook nie jest ofertą popularną, ale pojawiał się już w propozycjach operatorów. Obecnie ma go w ofercie Play, Facebook jest też darmowy dla klientów wybranych planów Smart Plan Mix w Orange. Play Online proponuje dwie opcje – Facebook Zero albo Facebook w Pakiecie Społecznościowym. Między sierpniem a październikiem ubiegłego roku promocyjne darmowe korzystanie z Facebooka poza wykupionym pakietem internetowym oferował swoim klientom Plus.
Dla Facebooka mobilni użytkownicy i czas spędzany przez nich na portalu to zagadnienie kluczowe. Wzrost liczby mobilnych użytkowników, za którymi podążają reklamodawcy, pozytywnie oceniają analitycy i inwestorzy. W czwartym kwartale ubiegłego roku 53 proc. reklamowych przychodów portalu pochodziło już z reklam kierowanych do użytkowników mobilnych.