Prognozy dla naszego rynku reklamy idą w górę

Dom mediowy ZenithOptimedia podniósł prognozy wzrostu dla rynku reklamy w Polsce w tym roku z 1,4 proc. do 1,8 proc.

Publikacja: 07.04.2014 01:56

Prognozy dla naszego rynku reklamy idą w górę

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Wzrosły też globalne prognozy tej firmy dla reklamy. Według najnowszych prognoz ZenithOptimedia w tym roku polski rynek reklamy będzie wart 6,51 mld zł.

– Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają się spodziewać dalszej poprawy koniunktury, także na rynku reklamowym. Dlatego skorygowaliśmy lekko w górę prognozę dla polskiego rynku – komentuje w raporcie ZOG Monika Bronowska, prezes tej firmy w Polsce. Jak dodaje, najszybciej – w dwucyfrowym tempie – będzie rósł internet.

– Telewizja, radio i kino odnotują niewielkie zwyżki. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną nieznacznie przychody z reklamy zewnętrznej. Największe, dwucyfrowe, spadki dotkną prasy – komentuje.

Wydatki na reklamę w sieci wzrosną w tym roku o 12,2 proc., w telewizji o 2,1 proc., w kinie o 1,8 proc.,  w radiu o 1,3 proc., a w outdoorze o 0,9 proc. Nakłady na reklamę w dziennikach spadną o 16,1 proc., a w magazynach o 14,9 proc.

W telewizji, która odpowiada za połowę rynku reklamy w Polsce, w pierwszych miesiącach roku zauważalny był większy od spodziewanego odpływ pieniędzy z dużych anten do kanałów tematycznych, czego przyczyną jest cyfryzacja telewizji naziemnej i odpływ widowni do kanałów tematycznych oraz wzrost cen reklam w telewizjach.  Analitycy tej firmy obserwują, że zmiana wprowadzona w TVN z początkiem roku, polegająca na usztywnieniu polityki rabatowej, przyciągnęła do stacji reklamodawców dysponujących dużymi budżetami.

Globalnie rynek reklamy ma być w tym roku według ZOG wart 537 mld dol., czyli o 5,5 proc. więcej niż w ubiegłym. To także założenia bardziej optymistyczne od dotychczasowych. Poprzednie mówiły o tegorocznej dynamice na poziomie 5,3 proc.

Wzrosły też globalne prognozy tej firmy dla reklamy. Według najnowszych prognoz ZenithOptimedia w tym roku polski rynek reklamy będzie wart 6,51 mld zł.

– Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają się spodziewać dalszej poprawy koniunktury, także na rynku reklamowym. Dlatego skorygowaliśmy lekko w górę prognozę dla polskiego rynku – komentuje w raporcie ZOG Monika Bronowska, prezes tej firmy w Polsce. Jak dodaje, najszybciej – w dwucyfrowym tempie – będzie rósł internet.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie