Reklama
Rozwiń

Prognozy dla naszego rynku reklamy idą w górę

Dom mediowy ZenithOptimedia podniósł prognozy wzrostu dla rynku reklamy w Polsce w tym roku z 1,4 proc. do 1,8 proc.

Publikacja: 07.04.2014 01:56

Prognozy dla naszego rynku reklamy idą w górę

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Wzrosły też globalne prognozy tej firmy dla reklamy. Według najnowszych prognoz ZenithOptimedia w tym roku polski rynek reklamy będzie wart 6,51 mld zł.

– Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają się spodziewać dalszej poprawy koniunktury, także na rynku reklamowym. Dlatego skorygowaliśmy lekko w górę prognozę dla polskiego rynku – komentuje w raporcie ZOG Monika Bronowska, prezes tej firmy w Polsce. Jak dodaje, najszybciej – w dwucyfrowym tempie – będzie rósł internet.

– Telewizja, radio i kino odnotują niewielkie zwyżki. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną nieznacznie przychody z reklamy zewnętrznej. Największe, dwucyfrowe, spadki dotkną prasy – komentuje.

Wydatki na reklamę w sieci wzrosną w tym roku o 12,2 proc., w telewizji o 2,1 proc., w kinie o 1,8 proc.,  w radiu o 1,3 proc., a w outdoorze o 0,9 proc. Nakłady na reklamę w dziennikach spadną o 16,1 proc., a w magazynach o 14,9 proc.

W telewizji, która odpowiada za połowę rynku reklamy w Polsce, w pierwszych miesiącach roku zauważalny był większy od spodziewanego odpływ pieniędzy z dużych anten do kanałów tematycznych, czego przyczyną jest cyfryzacja telewizji naziemnej i odpływ widowni do kanałów tematycznych oraz wzrost cen reklam w telewizjach.  Analitycy tej firmy obserwują, że zmiana wprowadzona w TVN z początkiem roku, polegająca na usztywnieniu polityki rabatowej, przyciągnęła do stacji reklamodawców dysponujących dużymi budżetami.

Globalnie rynek reklamy ma być w tym roku według ZOG wart 537 mld dol., czyli o 5,5 proc. więcej niż w ubiegłym. To także założenia bardziej optymistyczne od dotychczasowych. Poprzednie mówiły o tegorocznej dynamice na poziomie 5,3 proc.

Wzrosły też globalne prognozy tej firmy dla reklamy. Według najnowszych prognoz ZenithOptimedia w tym roku polski rynek reklamy będzie wart 6,51 mld zł.

– Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają się spodziewać dalszej poprawy koniunktury, także na rynku reklamowym. Dlatego skorygowaliśmy lekko w górę prognozę dla polskiego rynku – komentuje w raporcie ZOG Monika Bronowska, prezes tej firmy w Polsce. Jak dodaje, najszybciej – w dwucyfrowym tempie – będzie rósł internet.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”