Reklama
Rozwiń
Reklama

16 kwietnia pojawi się nowa gazeta codzienna

16 kwietnia pojawi się ?nowa gazeta codzienna ?– „Los Angeles Register". ?W czasach kurczącego się rynku prasowego ?to wydarzenie uznano ?za ewenement.

Publikacja: 11.04.2014 08:05

16 kwietnia pojawi się nowa gazeta codzienna

Foto: Bloomberg

„Los Angeles Register" ma być sprzedawany w 7,5 tys. punktów w obrębie miasta. Cenę ustalono na 1,5 dol. w dni powszednie i w soboty (50–60 stron) oraz na 2 dol. w niedzielę (80–90 stron). W USA gazety codzienne ukazują się najczęściej siedem dni w tygodniu, a niedzielne wydanie ma często charakter magazynowy.

Dziennik wydawany będzie przez spółkę Freedom Communications, która na razie nie informuje o planowanym nakładzie gazety ani o zakładanych celach sprzedaży. Według wydawcy pisma Aarona Kushnera tytuł ma dostarczać czytelnikom „informacji integrujących lokalne społeczności, o imprezach, ludziach i problemach, które mają wpływ na życie codzienne".

„Los Angeles Register" nie powstał jednak zupełnie od zera. Ma być naturalnym rozszerzeniem dwóch tytułów już wydawanych na południu Kalifornii w pobliżu wielkiej aglomeracji Los Angeles – „Orange County Register" oraz „Long Beach Register". Już wcześniej Kushner przeprowadził restrukturyzację, a następnie zwiększył zatrudnienie w obu tych redakcjach, budując bazę dla kolejnego tytułu. W samym Los Angeles ma pracować co najmniej 50 dziennikarzy.

Kushner kieruje funduszem 2100 Trust, który w 2012 r. przejął Freedom Communications z planami ekspansji wydawnictwa. Już wcześniej Kushner kupił mały tytuł „Press-Enterprise" w kalifornijskim Riverside i rozpoczął wojnę prasową w Long Beach z tamtejszym lokalnym tytułem „Press-Telegram". Oprócz założenia dziennika w Los Angeles Kushner ogłosił też plany założenia tygodnika „Desert Enterprise", który ma być sprzedawany na pustynnych obszarach Kalifornii.

Eksperci od rynku prasowego z umiarkowanym optymizmem oceniają szanse projektu i przypominają, że „Register" będzie konkurował z dużo większym i okrzepłym na rynku „Los Angeles Times" – czwartym tytułem prasowym w USA. Według Kushnera atutem jego tytułu będzie skupienie się na informacjach lokalnych. – „LA Times" to bardzo dobra, ale ogólnokrajowa gazeta – mówi o swoim rywalu. Inny też ma być ton polityczny komentarzy. W odróżnieniu od liberalno-lewicowego „Timesa" „Register" ma się poruszać w obszarze „na prawo od centrum", a jego nastawienie ma być probiznesowe. To ma zjednać tytułowi nowych reklamodawców.

Reklama
Reklama

Gabriel Kahn, profesor w Annenberg School for Communication and Journalism, będącej częścią Uniwersytetu Południowokalifornijskiego, przypomina, że każde uruchomienie nowego tytułu wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, a Kushner w ostatnim czasie założył ich kilka. – To trochę tak jak z piekarzem i ciastem. Można je wałkować w różnych kierunkach, ale prędzej czy później go zabraknie – mówi Kahn.

—Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

„Los Angeles Register" ma być sprzedawany w 7,5 tys. punktów w obrębie miasta. Cenę ustalono na 1,5 dol. w dni powszednie i w soboty (50–60 stron) oraz na 2 dol. w niedzielę (80–90 stron). W USA gazety codzienne ukazują się najczęściej siedem dni w tygodniu, a niedzielne wydanie ma często charakter magazynowy.

Dziennik wydawany będzie przez spółkę Freedom Communications, która na razie nie informuje o planowanym nakładzie gazety ani o zakładanych celach sprzedaży. Według wydawcy pisma Aarona Kushnera tytuł ma dostarczać czytelnikom „informacji integrujących lokalne społeczności, o imprezach, ludziach i problemach, które mają wpływ na życie codzienne".

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama