Sport nakręca reklamowy rynek

Oczekiwania dotyczące tegorocznej dynamiki ?w światowej reklamie rosną. ZenithOptimedia szacuje, że mundial wpłynie na zwiększenie wydatków ?o 1,5 mld dol.

Publikacja: 18.06.2014 16:19

Sport nakręca reklamowy rynek

Foto: Bloomberg

Światowe Centrum Badań nad reklamą WARC skorygowało właśnie w górę swoje ostatnie prognozy dla globalnego rynku reklamy. Według najnowszych szacunków wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 5,6 proc. Styczniowe założenia mówiły o 5,3 proc. Jak uzasadniają analitycy, wpłynęła na to zarówno lepsza sytuacja w światowym handlu, jak i rosnąca stabilizacja gospodarcza, ale także zimowa olimpiada w Soczi oraz trwające mistrzostwa świata w piłce nożnej.

– Ten rok przyniesie nam najwyższy wzrost reklamowego rynku od 2010 roku, kiedy branża odbiła się po kryzysowym załamaniu. To efekt stabilnych przewidywań dla światowej gospodarki i tego, że reklamodawcy czują się coraz pewniej i są bardziej skłonni rozważać dodatkowe wydatki – komentuje Suzy Young, dyrektor w WARC.

Z korektą prognoz WARC zbiegają się w czasie najnowsze prognozy sieci domów mediowych ZenithOptimedia Group. Według nich globalny rynek reklamy będzie na koniec tego roku wart 524 mld dol., o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem.

– Dzięki mistrzostwom świata w piłce nożnej globalne wydatki na reklamę będą w tym roku wyższe o 1,5 mld dol. – mówi Monika Bronowska, prezes ZenitOptimedia Group Polska (ZOG). Jak dodaje, najwięcej na mundialu zyska telewizja, a w drugiej kolejności – internet, szczególnie media społecznościowe, na których fani futbolu na bieżąco komentują mundialowe rozgrywki. – Według naszych prognoz aktywność reklamodawców w serwisach społecznościowych w czasie mundialu będzie większa niż podczas jakiegokolwiek organizowanego dotąd wydarzenia sportowego – mówi Bronowska.

Jak podaje eMarketer, choć na rynku pełno jest mobilnych aplikacji opracowanych z myślą o mundialu, w USA użytkownicy smartfonów i tak najchętniej dyskutują o tym, kto wygrywa w Brazylii przez Facebook i esemesy (deklaruje to po 53 proc. pytanych).

A tam, gdzie najwięcej jest związanego z mundialem zamieszania, najchętniej pokazują się teraz reklamodawcy. Na większości dużych rynków także Facebook miał być portalem, na którym fani piłki zamierzali śledzić wydarzenia na mundialu – podawał niedawno portal Sporting News.     —ele

Światowe Centrum Badań nad reklamą WARC skorygowało właśnie w górę swoje ostatnie prognozy dla globalnego rynku reklamy. Według najnowszych szacunków wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 5,6 proc. Styczniowe założenia mówiły o 5,3 proc. Jak uzasadniają analitycy, wpłynęła na to zarówno lepsza sytuacja w światowym handlu, jak i rosnąca stabilizacja gospodarcza, ale także zimowa olimpiada w Soczi oraz trwające mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie