PizzaPortal.pl to największy w Polsce serwis oferujący zamawianie jedzenia online. Transakcja wpływa na znaczące umocnienie jego na pozycji lidera rynku, którego wartość szacowana jest na około 147 mln zł.

W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl. Dotychczasowa strona internetowa będzie kierował do PizzaPortal.pl.

Pomimo tego, że oba serwisy oferowały zamawianie jedzenia online, istniała istotna różnica w ich funkcjonowaniu. W ofercie PizzaPortal.pl znajdowały się wyłącznie restauracje dysponujące własnymi kurierami. Foodpanda z kolei posiadała własną załogę kurierów, którzy odbierali zamówienia z restauracji i dostarczali do klientów końcowych. Dzięki temu oferta serwisu mogła obejmować lokale nieobecne u konkurencji. Po przejęciu PizzaPortal.pl przejmie dotychczasową organizację dostaw obecną w foodpanda. Połączenie funkcjonalności obu serwisów umożliwi oferowanie restauracjom i klientom lepszego serwisu.

- Ta transakcja ma dla nas znaczenie strategiczne. Nie tylko wzmacnia naszą pozycję lidera, ale również umożliwia rozszerzenie działalności o dostawy. To teoretycznie pozwoli nam nawiązać współpracę z każdą restauracją na rynku – komentuje Lech Kaniuk, preses PizzaPortal.pl.

Spółka Restaurant Partner Polska na początku należała do szwedzkiej grupy OnlinePizza Norden, która w kwietniu 2012 roku została przejęta przez niemieckiego inwestora Delivery Hero za kwotę 120 mln złotych. W wyniku transakcji serwis PizzaPortal.pl stał się częścią holdingu oferującego zamawianie posiłków przez internet w 23 krajach na 5 kontynentach.