Polski internet bez impetu

W tym i przyszłym roku wciąż nie ma szans na dwucyfrowy wzrost wydatków promocyjnych – wynika z prognoz IAB Polska i Starlinka.

Aktualizacja: 05.12.2014 07:59 Publikacja: 05.12.2014 02:54

W tym i przyszłym roku wciąż nie ma szans na dwucyfrowy wzrost wydatków promocyjnych.

W tym i przyszłym roku wciąż nie ma szans na dwucyfrowy wzrost wydatków promocyjnych.

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

To, że reklamowe wydatki w internecie w ciągu trzech kwartałów wzrosły tylko o 6,4 proc., było dla branży zimnym prysznicem. Najnowsze prognozy IAB Polska nie zakładają istotnej zmiany tego tempa także w kolejnym roku.

– Mamy dwa scenariusze rozwoju sytuacji na rynku reklamy internetowej w Polsce. Pierwszy, bazowy, zakłada, że w tym roku rynek będzie wart 2,56 mld zł, a w 2015 – 2,76 mld zł. Drugi, dynamiczny, zakłada tegoroczne wydatki na poziomie 2,62 mld zł, a przyszłoroczne na poziomie 2,88 mld zł. Można powiedzieć, że 2015 rok powinien się zamknąć wartością rynku w okolicach 2,8 mld zł – mówił Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w organizacji IAB Polska zrzeszającej firmy działające w internecie, na czwartkowej konferencji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju