Reklama
Rozwiń

Polski internet bez impetu

W tym i przyszłym roku wciąż nie ma szans na dwucyfrowy wzrost wydatków promocyjnych – wynika z prognoz IAB Polska i Starlinka.

Aktualizacja: 05.12.2014 07:59 Publikacja: 05.12.2014 02:54

W tym i przyszłym roku wciąż nie ma szans na dwucyfrowy wzrost wydatków promocyjnych.

W tym i przyszłym roku wciąż nie ma szans na dwucyfrowy wzrost wydatków promocyjnych.

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

To, że reklamowe wydatki w internecie w ciągu trzech kwartałów wzrosły tylko o 6,4 proc., było dla branży zimnym prysznicem. Najnowsze prognozy IAB Polska nie zakładają istotnej zmiany tego tempa także w kolejnym roku.

– Mamy dwa scenariusze rozwoju sytuacji na rynku reklamy internetowej w Polsce. Pierwszy, bazowy, zakłada, że w tym roku rynek będzie wart 2,56 mld zł, a w 2015 – 2,76 mld zł. Drugi, dynamiczny, zakłada tegoroczne wydatki na poziomie 2,62 mld zł, a przyszłoroczne na poziomie 2,88 mld zł. Można powiedzieć, że 2015 rok powinien się zamknąć wartością rynku w okolicach 2,8 mld zł – mówił Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w organizacji IAB Polska zrzeszającej firmy działające w internecie, na czwartkowej konferencji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama