Według eMarketera przychody z cyfrowych reklam na całym świecie sięgną w tym roku 146,42 mld dol. –o ponad jedną piątą więcej niż w 2013 roku. - Google i facebook pozostają na swoich pozycjach najlepiej sprzedających się w światowym Internecie firm – konstatują analitycy eMarketera. Google zagarnie 31,1 proc. rynku (w 2013 roku było to 31,55 proc.),a kolejny w zestawieniu Facebook: 7,75 proc. (przy 5,75 proc. rok wcześniej). – Nowością w tegorocznym zestawieniu są szacunki przychodów dla chińskich firmy Baidu i Alibaba, do których trafia – odpowiednio: 4,68 proc. oraz 4,66 proc. rynku, co oznacza że znajdują się na trzecim i czwartym miejscu w zestawieniu firm o najwyższych udziałach w rynku cyfrowej reklamy – podaje eMarketer. Udziały obu tych firm znacząco wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy Alibaba (platforma e-handlowa) miał 3,98 proc. rynku, a Baidu (chińska wyszukiwarka internetowa) : 3,74 proc. Pierwszą piątkę cyfrowych gigantów zamyka Microsoft z 2,72 proc. udziału w rynku.

eMarketer policzył też wielkość samego rynku reklamy mobilnej na świecie i oszacował jej tegoroczną wartość. Według tej prognozy na cyfrową reklamę w komórkach powędruje w tym roku 40,2 mld dol. – to ponad dwa razy więcej niż w 2013 r. Tu także liderem jest Google z udziałem na poziomie 40,5 proc. (ale także jest to niższy udział niż rok wcześniej, kiedy sięgał 46,6 proc.). Kolejny jest Facebook i jego wpływy stanowiące 18,4 proc. wszystkich globalnie wydawanych na promocję w komórkach, a następne są – podobnie jak przy podliczeniach całego rynku: Alibaba i Bauidu, za którymi w pierwszej piątce plasuje się Twitter z udziałem na poziomie 2,6 proc. – Zarówno Alibaba , jak i Baidu rosną w wyniku ogromnego boomu na reklamę mobilną na chińskim rynku. W tym roku rynek reklamy mobilne wzrośnie tam siedmiokrotnie do prawie 6,4 mld dol., dzięki czemu Chiny stają się drugim na świecie po USA rynkiem reklamy mobilnej, wyprzedzając nawet Wielką Brytanię i Japonię.

W Polsce Google także ma znaczący udział w reklamie internetowej. Podsumowująca ten rynek organizacja IAB Polska nie chce jednak poda, na ile go szacuje. – W naszych raportach szacujemy tylko poziom wpływów Google'a na polski rynku, bo firma go nie podaje, ale nie podajemy, na ile go oceniamy – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Według rynkowych szacunków Google wraz z wyszukiwarką i YouTube może zabierać nawet połowę szacowanego na ok. 2,5 mld zł polskiego rynku reklamy internetowej.