Reklama
Rozwiń
Reklama

Jay-Z chce kupić WiMP

Firma Project Panther Bidco, za którą stoi amerykański raper, złożyła ofertę zakupu spółki Aspiro, do której należą serwisy muzyczne WiMP i Tidal.

Publikacja: 30.01.2015 15:46

Jay-Z z żoną Beyonce

Jay-Z z żoną Beyonce

Foto: Bloomberg

Project Panther Bidco chce zapłacić za Aspiro 464 korony szwedzkie, czyli o 56,2 mln dolarów. Oferta została zaakceptowana przez właścicieli Aspiro: mediową grupę Schibsted ze Szwecji oraz bezpośrednio kontrolującą Aspiro spółkę Streaming Media. – Schibsted i Streaming Media były aktywnymi właścicielami Aspiro przez trzy lata i przez ten czas Aspiro zrobiło duży postęp. Schibsted wierzy, że w spółce wciąż tkwi wzrostowy potencjał. Jednak do tego Aspiro potrzebuje wzmocnienia kapitałowego i silnego skupionego na firmie właściciela, by móc rosnąć i konkurować na globalnym rynku streamingowanej muzyki – podał Trond Berger, dyrektor finansowy szwedzkiego koncernu w komunikacie. Jak dodano, dla Schibsted Aspiro nie było główną działalnością (koncern m.in. wydaje w Szwecji i w Norwegii gazety i działa na rynku reklamowym, koncern chce też pozyskane ze sprzedaży Aspiro środki inwestować w przedsięwzięcia bliższe jego głównej działalności. – Panther, spółka kontrolowana przez S. Carter Enterprices, ma odpowiednie zasoby finansowe i jest bardzo kompetentna, jeśli chodzi o muzyczną branżę. Stąd uważam, że będzie dla Aspiro lepszym właścicielem, który pozwoli jego usługom streamingowym wspiąć się na wyższy poziom – skomentował Berger. Cytowany przez „FT" komentarz Jaya-Z rozesłany przez Panther potwierdza te słowa. – Naszą strategiczną ambicją jest globalna ekspansja oraz zwiększenie skali działania platform, usług oraz technologii Aspiro – zadeklarował Jay-Z.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama