Spółka założona 9 lat temu poinformowała, iż jej pracownicy dołączają do Facebooka, gdzie będą pracować nad integracją swojej technologii i usprawnieniem emisji reklam. – Łącząc siły zaczynamy nowy rozdział w naszej działalności. Facebook da nam możliwość poszerzenia wiedzy na temat wyszukiwania produktów oraz dostarczania wyników naszej pracy do ponad miliarda osób, które obecnie korzystają z serwisu społecznościowego – podał TheFind na swoim blogu, informując jednocześnie, że strona TheFind zostanie wygaszona w ciągu paru tygodni.

Szczegóły transakcji nie są jednak znane. Według spekulacji wartość przejętej firmy to kilkadziesiąt milionów dolarów. Biuro prasowe Facebooka potwierdza jednak, że nawiązało współpracę z TheFind. – Ich utalentowany zespół zbudował świetną wyszukiwarkę, która pozwala konsumentom odnaleźć poszukiwane przez nich produkty. Wierzymy, że łącząc siły możemy sprawić, by reklamy na Facebooku stały się jeszcze bardziej wydajne. Nasza firma łączy ludzi z tematami, markami a coraz częściej z produktami – informuje Facebook.

Platforma TheFind ma dostęp do 500 milionów produktów z 500 tysięcy sklepów, głównie sektora mody.

Facebook coraz mocniej stawia na e-commerce. Gigant w połowie ubiegłego roku rozpoczął współpracę ze startupem Stripe, aby umożliwić zakupy poprzez przycisk „Kup teraz".