– Rozwiązanie IBM i Facebook pozwala marketerom lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników i umożliwia budowanie kampanii marketingowych wokół ich zainteresowań, opinii i oczekiwań. Klienci chmurowego rozwiązania IBM mogą od dziś korzystać z dostarczanego przez Facebooka narzędzia Custom Audiences, aby dostarczane przez nich reklamy trafiały do osób, które są nimi zainteresowane, w sposób dla nich najdogodniejszy – podały spółki w komunikacie.
Dzięki narzędziom reklamowym Facebooka oraz technologii IBM Journey Analytics, firmy mogą bardziej precyzyjnie zdefiniować, którzy z klientów znajdują się w niemal półtoramiliardowej grupie użytkowników portalu, w jaki sposób wchodzą w interakcje ze swoimi ulubionymi markami i z jakich kanałów komunikacji korzystają najczęściej. Połączenie bazy użytkowników z informacjami dostępnymi w chmurze IBM, takimi jak pogoda, lokalizacja czy historia zakupów, pozwoli firmom lepiej zdefiniować potrzeby odbiorców i sposób, w jaki komunikują się z marką (np. firma dostarczająca sprzęt do biegania, dzięki użyciu narzędzia Custom Audiences, może określić, którzy z użytkowników są zainteresowani biegami długodystansowymi, a na podstawie dodatkowych danych dotyczących lokalizacji zaproponować promocję na odzież dopasowaną do warunków atmosferycznych, w jakich trenują). To może być przełomowe rozwiązanie w reklamie internetowej.
Obecnie – jak pokazują badania – ponad 90 proc. marketerów wskazuje, że spersonalizowana komunikacja marketingowa jest warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu produktu czy marki. Tymczasem szacuje się, że 4 na 5 klientów uważa, iż marki nie rozumieją ich potrzeb i oczekiwań. Z analiz Edison Research wynika, że 42 proc. klientów oczekuje odpowiedzi na swoje zapytanie w ciągu godziny, a 9 proc. - w ciągu 5 minut. Dodatkowo, klienci nie chcą otrzymywać reklam, które nie trafiają w ich potrzeby (51 proc. z nich wskazuje indywidualne podejście jako jeden z najważniejszych czynników kształtujących ich doświadczenie z marką).
Facebook jest też pierwszym partnerem IBM Commerce THINKLab (społeczności tworzonej przez naukowców, designerów oraz ekspertów z różnych branż). Ów THINKLab pozwala na rozwijanie innowacji pod kątem potrzeb klientów oraz szybkie sprawdzenie ich w praktyce. Zespoły pracujące w THINKLab łączą wnioski płynące z analizy danych z badaniami nad zachowaniami klientów, a powstałe dzięki temu rozwiązania są testowane w czasie rzeczywistym w bezpośrednim kontakcie z użytkownikami.
IBM Commerce współpracuje dziś z ponad 35 tys. firm na całym świecie – dostarcza im spersonalizowane rozwiązania dla klientów, budujące zaufanie i lojalność wobec marki. Łącznie w nowatorskie rozwiązania koncern zainwestował 24 mld dol.