Przychody z płatnych usług telewizyjnych satelitarnej telewizji sięgną w tym roku na świecie 90,02 mld dol., a kablówek 89,01 mld dol. – wynika z szacunków firmy Digital TV Research (patrz wykres).
Za pięć lat, w miarę ubywania klientów odchodzących w zapomnienie analogowych pakietów kablówek, ta różnica jeszcze się pogłębi na korzyść operatorów platform cyfrowych. Największym rynkiem platform cyfrowych pod względem przychodów pozostaną wtedy Stany Zjednoczone, Brazylia i Wielka Brytania.
Choć w tym samym czasie sieciom kablowym wciąż będzie przybywać klientów pakietów cyfrowych, ich mierzony przychodami udział w światowym rynku płatnej telewizji będzie się kurczył.
W ubiegłym roku udział wpływów platform satelitarnych w globalnym rynku wynosił jeszcze 44 proc., za pięć lat wzrośnie do 46 proc. W tym samym czasie analogiczny udział wpływów kablówek (zarówno z pakietów cyfrowych, jak i analogowych) spadnie z 46 proc. do 40 proc. – Po zwyżkach wpływów na poziomie 14,5 proc. między 2010 i 2014 r. całkowite światowe przychody operatorów z abonamentów oraz dostępów do filmów i seriali w modelu na żądanie między 2014 i 2020 rokiem wzrosną już tylko o 2,6 proc., do 207 mld dol. – podają analitycy Digital TV Research.
Najwyższe zwyżki odnotują operatorzy w rozwijających się częściach i państwach świata: w Afryce Subsaharyjskiej i Północnej, na Bliskim Wschodzie, w Chinach, ale także w Japonii.