Platformy satelitarne przegonią kablówki

W tym roku po raz pierwszy globalne wpływy z opłat za platformy satelitarne będą wyższe od tych, jakie inkasują od swoich klientów sieci kablowe.

Publikacja: 13.05.2015 22:00

W tym roku po raz pierwszy globalne wpływy z opłat za platformy satelitarne będą wyższe od tych, jak

W tym roku po raz pierwszy globalne wpływy z opłat za platformy satelitarne będą wyższe od tych, jakie inkasują od swoich klientów sieci kablowe.

Foto: PhotoXpress

Przychody z płatnych usług telewizyjnych satelitarnej telewizji sięgną w tym roku na świecie 90,02 mld dol., a kablówek 89,01 mld dol. – wynika z szacunków firmy Digital TV Research (patrz wykres).

Za pięć lat, w miarę ubywania klientów odchodzących w zapomnienie analogowych pakietów kablówek, ta różnica jeszcze się pogłębi na korzyść operatorów platform cyfrowych. Największym rynkiem platform cyfrowych pod względem przychodów pozostaną wtedy Stany Zjednoczone, Brazylia i Wielka Brytania.

Choć w tym samym czasie sieciom kablowym wciąż będzie przybywać klientów pakietów cyfrowych, ich mierzony przychodami udział w światowym rynku płatnej telewizji będzie się kurczył.

W ubiegłym roku udział wpływów platform satelitarnych w globalnym rynku wynosił jeszcze 44 proc., za pięć lat wzrośnie do 46 proc. W tym samym czasie analogiczny udział wpływów kablówek (zarówno z pakietów cyfrowych, jak i analogowych) spadnie z 46 proc. do 40 proc. – Po zwyżkach wpływów na poziomie 14,5 proc. między 2010 i 2014 r. całkowite światowe przychody operatorów z abonamentów oraz dostępów do filmów i seriali w modelu na żądanie między 2014 i 2020 rokiem wzrosną już tylko o 2,6 proc., do 207 mld dol. – podają analitycy Digital TV Research.

Najwyższe zwyżki odnotują operatorzy w rozwijających się częściach i państwach świata: w Afryce Subsaharyjskiej i Północnej, na Bliskim Wschodzie, w Chinach, ale także w Japonii.

– Rejon Azji i Pacyfiku przyniesie w tym roku wyższe wpływy niż cała Europa Zachodnia, a w 2019 roku pod względem przychodów przegoni całą Europę – podano.

Do 2020 roku wpływy płatnych telewizji w Ameryce Północnej spadną o ponad 11 proc., a w Europie Zachodniej nie będą już rosły. Za cztery lata w Europie Zachodniej w ogóle nie będzie już abonentów analogowych pakietów kablówek.

Rynek płatnej telewizji wytraca tempo w Ameryce Płn. i Europie z powodu postępującego nasycenia, ale także konkurencji ze strony operatorów stricte internetowych usług telewizyjnych, czyli właścicieli tzw. serwisów OTT (over-the-top), jakimi są np. amerykańskie Netflix i Hulu, ale także polskie Iplex.pl, Ipla.tv i TVN Player.

Przychody z płatnych usług telewizyjnych satelitarnej telewizji sięgną w tym roku na świecie 90,02 mld dol., a kablówek 89,01 mld dol. – wynika z szacunków firmy Digital TV Research (patrz wykres).

Za pięć lat, w miarę ubywania klientów odchodzących w zapomnienie analogowych pakietów kablówek, ta różnica jeszcze się pogłębi na korzyść operatorów platform cyfrowych. Największym rynkiem platform cyfrowych pod względem przychodów pozostaną wtedy Stany Zjednoczone, Brazylia i Wielka Brytania.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie