Z corocznego badania „Mobility Report" wynika, że w naszym kraju liderem jest YouTube, a na kolejnych miejscach plasują się Facebook, Google Chrome (przeglądarka systemu Android) oraz Google Maps. Jak tłumaczą eksperci Ericssona, na wszystkich badanych rynkach (Wlk. Brytania, Włochy, Francja, Szwecja, Rosja i Polska), w czołówce stawki znalazły się aplikacje serwisów społecznościowych i wideo. Np. w Szwecji silną pozycję ma Spotify, czyli wywodzący się z tego kraju serwis oferujący streaming muzyki. Z kolei w Rosji w Top5 aplikacji znalazły się aż dwa popularne serwisy wywodzące się z tego kraju: Vkontakte i Ondoklassniki.

Nie zaskakuje wysoka pozycja YouTube, który znalazł się na pierwszym miejscu prawie w każdym kraju w którym przeprowadzono badanie. Według „Mobility Report" w roku 2020 wideo będzie już stanowić około 60 proc. całego mobilnego ruchu danych.

– Polacy ciągle odkrywają urok aplikacji używanych na smartfonach. YouTube króluje w pięciu na sześć badanych krajów. Częste użycie Google Maps świadczy o bardziej użytkowym i darmowym niż czysto rozrywkowym wykorzystaniu mobilnych aplikacji. Domyślam się, że to aplikacja, z której użytkownicy najczęściej korzystają przy planowaniu codziennych dojazdów – komentuje Oliver Kanzi, prezes Ericsson Polska.