E-gazety zmieniają wizerunek prasy

Choć e-wydania stanowią ułamek sprzedaży gazet, ich znaczenie i wpływ na postrzeganie dzienników wciąż rośnie.

Aktualizacja: 15.06.2015 08:42 Publikacja: 14.06.2015 22:05

Choć e-wydania stanowią ułamek sprzedaży gazet, ich znaczenie i wpływ na postrzeganie dzienników wci

Choć e-wydania stanowią ułamek sprzedaży gazet, ich znaczenie i wpływ na postrzeganie dzienników wciąż rośnie.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Między 2015 a 2019 rokiem światowe wpływy z cyfrowych wydań gazet codziennych zwiększą się o prawie 50 proc., do 19,9 mld dol. – wynika z najnowszego raportu o rynku mediów i rozrywki autorstwa PwC. Udział wpływów z cyfrowej aktywności wydawców zwiększy się na świecie w tym czasie z niecałych 9 proc. do 13,6 proc.

– Jednak wpływ cyfrowych kanałów dystrybucji na strategie wydawców jest dużo bardziej znaczący, niż sugerowałyby liczby: zmieniają one definicję prasy z wyłącznie drukowanej gazety na marki informacyjne, pod którymi treści dostarczane są różnymi kanałami do docelowego odbiorcy – ocenia Tomasz Kociołek, starszy menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie