Reklama
Rozwiń

E-gazety zmieniają wizerunek prasy

Choć e-wydania stanowią ułamek sprzedaży gazet, ich znaczenie i wpływ na postrzeganie dzienników wciąż rośnie.

Aktualizacja: 15.06.2015 08:42 Publikacja: 14.06.2015 22:05

Choć e-wydania stanowią ułamek sprzedaży gazet, ich znaczenie i wpływ na postrzeganie dzienników wci

Choć e-wydania stanowią ułamek sprzedaży gazet, ich znaczenie i wpływ na postrzeganie dzienników wciąż rośnie.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Między 2015 a 2019 rokiem światowe wpływy z cyfrowych wydań gazet codziennych zwiększą się o prawie 50 proc., do 19,9 mld dol. – wynika z najnowszego raportu o rynku mediów i rozrywki autorstwa PwC. Udział wpływów z cyfrowej aktywności wydawców zwiększy się na świecie w tym czasie z niecałych 9 proc. do 13,6 proc.

– Jednak wpływ cyfrowych kanałów dystrybucji na strategie wydawców jest dużo bardziej znaczący, niż sugerowałyby liczby: zmieniają one definicję prasy z wyłącznie drukowanej gazety na marki informacyjne, pod którymi treści dostarczane są różnymi kanałami do docelowego odbiorcy – ocenia Tomasz Kociołek, starszy menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji