Reklama
Rozwiń
Reklama

Widzów nie denerwuje product placement

Choć większość internautów oglądających seriale jest świadoma tego, że są tam lokowane przez reklamodawców różne produkty, większości to nie przeszkadza.

Publikacja: 17.06.2015 22:00

Z badania przeprowadzonego przez MEC Analytics & Insight na polskich internautach wynika, że 54 proc

Z badania przeprowadzonego przez MEC Analytics & Insight na polskich internautach wynika, że 54 proc. dorosłych (powyżej 20. roku życia) lubi, gdy bohaterowie seriali korzystają z markowych produktów.

Foto: Fotorzepa/Sławoir Mielnik

A to dlatego, że pojawiające się nieprzypadkowo na planach seriali produkty znane z codziennego życia traktują jako elementy ich własnej rzeczywistości.

Z badania przeprowadzonego przez MEC Analytics & Insight na polskich internautach wynika, że 54 proc. dorosłych (powyżej 20. roku życia) lubi, gdy bohaterowie seriali korzystają z markowych produktów. Przeciwnego zdania jest 17 proc. z nich. Gros internetowych widzów (70 proc.) jest jednocześnie świadoma, że firmy płacą producentom i nadawcom za to, by w danym odcinku pojawił się właśnie ich produkt z widocznym logo lub inną cechą pozwalającą na jego identyfikację. Tylko 5 proc. widzów nie wiedziała, że tak działa lokowanie marek w telewizji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama