Reklama

Widzów nie denerwuje product placement

Choć większość internautów oglądających seriale jest świadoma tego, że są tam lokowane przez reklamodawców różne produkty, większości to nie przeszkadza.

Publikacja: 17.06.2015 22:00

Z badania przeprowadzonego przez MEC Analytics & Insight na polskich internautach wynika, że 54 proc

Z badania przeprowadzonego przez MEC Analytics & Insight na polskich internautach wynika, że 54 proc. dorosłych (powyżej 20. roku życia) lubi, gdy bohaterowie seriali korzystają z markowych produktów.

Foto: Fotorzepa/Sławoir Mielnik

A to dlatego, że pojawiające się nieprzypadkowo na planach seriali produkty znane z codziennego życia traktują jako elementy ich własnej rzeczywistości.

Z badania przeprowadzonego przez MEC Analytics & Insight na polskich internautach wynika, że 54 proc. dorosłych (powyżej 20. roku życia) lubi, gdy bohaterowie seriali korzystają z markowych produktów. Przeciwnego zdania jest 17 proc. z nich. Gros internetowych widzów (70 proc.) jest jednocześnie świadoma, że firmy płacą producentom i nadawcom za to, by w danym odcinku pojawił się właśnie ich produkt z widocznym logo lub inną cechą pozwalającą na jego identyfikację. Tylko 5 proc. widzów nie wiedziała, że tak działa lokowanie marek w telewizji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Media
Nowy sklep.rp.pl od „Rzeczpospolitej”: magazyny i poradniki z dostawą InPost
Media
„Rzeczpospolita” udostępnia artykuły w wersji audio. Nowa funkcja w serwisie rp.pl
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama