Rz: Cyfrowa prenumerata „Gazety Wyborczej" miała na koniec 2014 r. 55 tys. użytkowników. Ile osób aktualnie płaci za treści na stronie www.rp.pl? Czy te liczby rosną i czy są zgodne z oczekiwaniami?
Marcin Kowalczyk: Aktualnie blisko 30 tysięcy subskrybentów płaci za treści w internecie. To oznacza, że już niemal czterech na dziesięciu płacących za treści „Rzeczpospolitej" płaci za nie w internecie. Ten wynik jest zgodny z oczekiwaniami wydawcy szczególnie ze względu na strukturę tej sprzedaży. Jedna trzecia to e-Prenumeraty, które są cyfrową repliką wydania papierowego, co pokazuje, że „Rzeczpospolitą" wygodnie się czyta na ekranach tabletów i komputerów, tym bardziej że można ją przeczytać dzień wcześniej wieczorem. Po zmianie witryny www rośnie sprzedaż dostępu do treści na www, w tym bardzo popularny dostęp do artykułów z prestiżowego magazynowego wydania „Plus Minus" i do specjalistycznych treści prawnych publikowanych w „Rzeczpospolitej" i serwisach online od ponad dwóch dekad.