Koniec rządów gigantów telewizji

Wielkie stacje wciąż kurczą się na korzyść coraz liczniejszych kanałów tematycznych i naziemnych.

Aktualizacja: 01.07.2015 22:20 Publikacja: 01.07.2015 22:00

Rynek telewizyjny w I półroczu 2015 r.

Foto: Rzeczpospolita

W I półroczu łączny udział tzw. wielkiej czwórki (TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu) w ogólnopolskim rynku oglądalności był już niższy niż 45 proc. Wynosił niecałe 44,2 proc., podczas gdy jeszcze rok temu sięgał 47 proc., a każdy z historycznie najsilniejszych kanałów telewizyjnych odnotował w grupie widzów powyżej 4. roku życia gorsze udziały w widowni niż rok wcześniej – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. To nasilający się skutek rosnącej popularności stacji tematycznych, ale także umacniania się pozycji młodszych stacji nadawanych w pakietach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju