Najnowsze badania Ericssona pokazują, że ponad 70 procent wszystkich osób posiadających smartfony regularnie publikuje swoje zdjęcia, a co trzeci z nich udostępnia tworzone przez siebie materiały wideo. Wielu użytkowników smartfonów udostępnia treści bez wahania i zastanowienia. 69 procent z nich przyznaje że dzieli się większą ilością treści niż dwa lata temu. Najwięcej materiałów publikują osoby młode i pracujące. Raport Ericsson „Sharing Information - The rise of consumer influence" pokazuje, że dotyczy to 77 proc. studentów i młodzieży (15-24 lat).

Nie tylko dzielimy się życiem w internecie, ale również szukamy informacji o innych. Co czwarty posiadacz smartfona regularnie wykorzystuje internet do zdobywania danych o nowym znajomym, sąsiedzie czy współpracowniku.

Taki trend upubliczniania wszystkiego online może być niebezpieczny. Często osoby trzecie nie wiedzą bowiem, że pojawiają się na zdjęciach publikowanych przez użytkowników internetu. 20 proc. młodzieży i studentów do 24 roku życia przyznaje, że regularnie umieszcza zdjęcia na których znajdują się osoby im nieznane. Wielu respondentów udostępnia i komentuje zdjęcia osób, których nie zna. 43 proc. ankietowanych przez Ericssona przyznało, że ocenia i lajkuje zdjęcia udostępniane przez nieznane osoby. Co piąty z nich udostępnia takie zdjęcia dalej.