Telewizje przygotowują wiosenne ramówki

W najbliższy weekend skończą się w największych stacjach główne rozrywkowe show z jesiennej oferty. Ruszają castingi do przyszłorocznych programów.

Aktualizacja: 07.12.2015 21:57 Publikacja: 07.12.2015 21:00

Widownie i wpływy jesiennych show telewizyjnych

Foto: Rzeczpospolita

Większość głośnych produkcji przygotowanych przez największe grupy telewizyjne już się w tym sezonie zakończyła, choć na finał czekają jeszcze m.in. widzowie „Masterchefa" w TVN. Nadawcy planują już wiosenne ramówki, a producenci ogłaszają castingi do kolejnych edycji znanych programów.

Gotowanie i dzieci wciąż w modzie

W Polsacie już zadecydowano, że w nowym sezonie znów będą kolejne edycje „Hell's Kitchen", „Top Chefa", „Tańca z gwiazdami" oraz „Twoja twarz brzmi znajomo" i „Must be the music".

Z informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że Polsat wiosną ruszy wreszcie z zapowiadanym od dwóch sezonów serialem „Powiedz tak", opowiadającym o perypetiach właścicielki firmy organizującej przyjęcia weselne. Nie wiadomo jeszcze, co z kontynuacją nowości z jesiennego sezonu, czyli z „SuperDzieciakiem".

W konkurencyjnym TVN wiadomo już, które programy będą mieć kontynuację i ruszają z castingami.

– Robimy casting do dziecięcej wersji „Masterchefa", kontynuujemy „Małych gigantów" oraz „You can Dance" – wylicza Joanna Górska, szefowa zespołu PR TVN.

Nowością będzie w sezonie wiosennym produkowany przez ATM Grupę serial „Druga szansa".

– W głównej roli występuje w nim Małgorzata Kożuchowska. To serial z dobrym scenariuszem i dobrze obsadzony – mówi „Rz" Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy, która z myślą o wiośnie produkuje także m.in. drugą edycję serialu „Strażacy" oraz kontynuację „Ojca Mateusza" (obydwa seriale pokazywane przez TVP 1).

Nie ma natomiast w planach kontynuowania wiosną nowości z tego sezonu, pokazywanej w TVP, czyli kryminalnego serialu „Prokurator".

TVP nie podała jeszcze, czy widzowie powinni się spodziewać wiosną kontynuacji „The Voice of Poland" oraz „Rolnik szuka żony".

W drugim tygodniu stycznia producent „The Voice" – firma Rochstar – organizuje jednak w siedzibie TVP casting do kolejnej edycji tego programu.

Natomiast na stronie internetowej programu „Rolnik szuka żony" można znaleźć ankietę zgłoszeniową do kolejnej edycji programu.

„Rolnik" z rekordową widownią

Wśród programów, które już zakończyły swoje jesienne odsłony, najwyższą średnią widownię gromadził właśnie „Rolnik" – każdy z odcinków oglądało średnio 4,22 mln widzów – wynika z danych monitorującej telewizyjne oglądalności firmy Nielsen Audience Measurement. 3,38 mln osób śledziło zmagania uczestników polsatowskiej edycji „Tańca z gwiazdami", a 2,97 mln widzów gromadziła średnio ósma już edycja programu „Mam talent!", pokazywanego w TVN.

Mniej niż dwa miliony ludzi (średnio) zasiadały, by oglądać w kończącym się sezonie „Żony Hollywood" w TVN, „Hell's Kitchen" w Polsacie, „Top Model" w TVN, „SuperDzieciaka" w Polsacie i – także polsatowskiego – „Top Chefa".

Pod względem wpływów z reklam (cennikowych, czyli bez odliczenia rabatów, jakich telewizje udzieliły swoim reklamodawcom) najwyższymi może się według Nielsena na razie pochwalić TVN-owski „Mam talent!" – sięgnęły 42 mln zł (patrz: wykres).

Wśród liderów pod względem przychodów były też w kończącym się sezonie polsatowski show „Must be the music – tylko muzyka" (35,16 mln zł) oraz „Taniec z gwiazdami" – 29,62 mln zł.

Większość głośnych produkcji przygotowanych przez największe grupy telewizyjne już się w tym sezonie zakończyła, choć na finał czekają jeszcze m.in. widzowie „Masterchefa" w TVN. Nadawcy planują już wiosenne ramówki, a producenci ogłaszają castingi do kolejnych edycji znanych programów.

Gotowanie i dzieci wciąż w modzie

Pozostało 90% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie