Tobias Solorz prezesem Cyfrowego Polsatu

Syn Zygmunta Solorza-Żaka – Tobias – został prezesem Cyfrowego Polsatu – podała spółka w komunikacie.

Aktualizacja: 10.12.2015 06:24 Publikacja: 09.12.2015 09:30

Tobias Solorz z nagrodą "Parkietu" Byki i Niedźwiedzie

Tobias Solorz z nagrodą "Parkietu" Byki i Niedźwiedzie

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak pion Piotr Nowak

Pełniący tę funkcję od roku Tomasz Gillner-Gorywoda pozostaje w zarządzie, do którego w marcu dołączy Agnieszka Odorowicz, była dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

8 grudnia rada nadzorcza Cyfrowego Polsatu powołała na stanowisko prezesa Tobiasa Solorza, dotychczasowego wiceprezesa zarządu. Rada powierzyła jednocześnie funkcję członka zarządu dotychczasowemu prezesowi - Tomaszowi Gillner-Gorywodzie. Spółka poinformowała również, że zgodnie z uchwałą rady 1 marca 2016 roku do zarządu Cyfrowego Polsatu wejdzie Agnieszka Odorowicz, b. dyrektor PISF.

Tobias Solorz, syn Zygmunta Solorza-Żaka, od lat pracuje dla spółek portfelowych miliardera. Był członkiem zarządu satelitarnej platformy od września 2014 r., a wiceprezesem został w grudniu ub.r. Wcześniej, po zmianach właścicielskich w Polkomtelu (sieć Plus), od listopada 2011 r. zasiadał w jego zarządzie. Od lutego 2014 r. pełni funkcję prezesa telekomu. Karierę rozpoczął w 2003 roku w Telewizji Polsat. W latach 2007 - 2008 pełnił funkcję menedżera ds. promocji w Cyfrowym Polsacie. W latach 2008 - 2010 pełnił funkcję członka zarządu Sferii, gdzie do marca 2011 roku pełnił również funkcję dyrektora ds. marketingu, reklamy, sprzedaży i operacji. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego.

Agnieszka Odorowicz jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, z zawodu ekonomistką i menedżerem kultury. W latach 2001-2009 była pracowała w Katedrze Handlu i Instytucji Rynkowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie, jest autorką publikacji nt. zarządzania kulturą, ekonomii kultury i promocji regionów.

Władze uczelni powołały ją w latach 2002-2004 na funkcję dyrektor Centrum Rozwoju i Promocji Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

W latach 2003-2004 była pełnomocnikiem Ministra Kultury ds. funduszy strukturalnych, odpowiedzialną za negocjacje z Komisją Europejską ws. wykorzystania funduszy unijnych dla rozwoju infrastruktury kultury. W latach 1997-2003 dyrektor artystyczna Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej, producentka kilkudziesięciu programów dla telewizji publicznej. W latach 2004-2005 pełniła funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury, odpowiadała za departament prawny, departament ekonomiczny, sprawy europejskie i współpracę z Parlamentem. W tym samym czasie była przewodniczącą międzyresortowego zespołu do spraw polityki państwa w dziedzinie mediów.

W latach 2005-2010 pierwsza dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W 2010 roku ponownie wybrana w konkursie na to stanowisko, zarządzała Polskim Instytutem Sztuki Filmowej do października 2015 roku.

Pełniący tę funkcję od roku Tomasz Gillner-Gorywoda pozostaje w zarządzie, do którego w marcu dołączy Agnieszka Odorowicz, była dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

8 grudnia rada nadzorcza Cyfrowego Polsatu powołała na stanowisko prezesa Tobiasa Solorza, dotychczasowego wiceprezesa zarządu. Rada powierzyła jednocześnie funkcję członka zarządu dotychczasowemu prezesowi - Tomaszowi Gillner-Gorywodzie. Spółka poinformowała również, że zgodnie z uchwałą rady 1 marca 2016 roku do zarządu Cyfrowego Polsatu wejdzie Agnieszka Odorowicz, b. dyrektor PISF.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie