Reklama
Rozwiń

Ponad połowa internautów chce zmiany obecnego modelu finansowania mediów publicznych

Ponad połowa internautów chce zmiany obecnego modelu finansowania mediów publicznych. Tylko jedna czwarta zapłaciłaby abonament.

Publikacja: 02.02.2016 21:00

Ponad połowa internautów chce zmiany obecnego modelu finansowania mediów publicznych

Foto: Bloomberg

Obecny system finansowania mediów publicznych utrzymałoby 21 proc. polskich internautów – wynika z badania domu mediowego MEC. Tyle samo nie ma w tej sprawie zdania, a 58 proc. uważa, że model finansowania TVP i Polskiego Radia należy zmienić. Przy czym narzekający na co dzień na reklamy w telewizji widzowie wcale nie chcą rezygnacji z ich emisji. Większość (55 proc.) z tych, którzy oczekują zmian modelu finansowania publicznych mediów, chce, by w całości utrzymywały się one z reklam. Co więcej, gdyby zniesiono abonament radiowo-telewizyjny, aż 70 proc. badanych zaakceptowałoby przerywanie spotami programów (obecnie w mediach publicznych jest to zakazane).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji