Wśród 128 projektów wybranych do dofinansowania jest siedem projektów z Polski, które łącznie dostaną dofinansowanie w wysokości 1,49 mln euro.
Z puli przyznanych 27,3 mln euro najwięcej udało się pozyskać projektom z Niemiec (4,9 mln euro), Hiszpanii (2,5 mln euro), Wielkiej Brytanii (2,8 mln euro), Belgii (2,3 mln euro), Francji (2,3 mln euro), Portugalii (1,9 mln euro) oraz Szwajcarii (1,8 mln euro). Polska także uplasowała się jednak w rankingu państw wysoko, bo na dziewiątym miejscu.
Projekty można było zgłaszać od października ubiegłego roku. Fundusz stworzony przez Google we współpracy z 11 organizacjami dziennikarskimi został zaopatrzony w 150 mln euro. Z tych zasobów dofinansowane będą projekty, które w jakiś sposób wspierają cyfrowe dziennikarstwo – albo kreują nowe modele biznesowe dla cyfrowych mediów albo zmienią sposób korzystania z nich. Choć to Google jest inicjatorem projektu, nie ma obowiązku wykorzystywania przy zgłaszanych rozwiązaniach narzędzi czy innych produktów Google.
Przykładowe projekty, którym zostanie przyznane dofinansowanie to nowy system finansowania treści dla niszowych grup odbiorców, jaki wymyślił hiszpański portal eldiario.es. Korzystając z platfom crowdfundingowych platforma zamierza namówić czytelników do finansowania określonych materiałów dziennikarskich. Z kolei niemiecki start-up Spectrm chce stworzyć oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie, które pozwoli się wydawcom komunikować z czytelnikami przez nieustannie działającą aplikację mobilną.
Projekty, które uzyskały dofinansowanie, będą ujawnianie sukcesywnie. W Polsce otrzymanie dofinansowań na dwa - "Prześwietlając polityków" (tytuł roboczy) i „Mikrofon TOK FM" – już potwierdziła Agora.