Reklama
Rozwiń

Digital News Initiative Google po raz pierwszy przeznaczy na dofinansowanie 27,3 mln euro na projekty z 23 krajów

Z funduszu utworzonego na potrzeby wspierania projektów dziennikarskich w ramach Digital News Initiative Google po raz pierwszy przeznaczy na dofinansowanie 27,3 mln euro na projekty z 23 krajów.

Publikacja: 24.02.2016 17:31

Digital News Initiative Google po raz pierwszy przeznaczy na dofinansowanie 27,3 mln euro na projekty z 23 krajów

Foto: Bloomberg

Wśród 128 projektów wybranych do dofinansowania jest siedem projektów z Polski, które łącznie dostaną dofinansowanie w wysokości 1,49 mln euro.

Z puli przyznanych 27,3 mln euro najwięcej udało się pozyskać projektom z Niemiec (4,9 mln euro), Hiszpanii (2,5 mln euro), Wielkiej Brytanii (2,8 mln euro), Belgii (2,3 mln euro), Francji (2,3 mln euro), Portugalii (1,9 mln euro) oraz Szwajcarii (1,8 mln euro). Polska także uplasowała się jednak w rankingu państw wysoko, bo na dziewiątym miejscu.

Projekty można było zgłaszać od października ubiegłego roku. Fundusz stworzony przez Google we współpracy z 11 organizacjami dziennikarskimi został zaopatrzony w 150 mln euro. Z tych zasobów dofinansowane będą projekty, które w jakiś sposób wspierają cyfrowe dziennikarstwo – albo kreują nowe modele biznesowe dla cyfrowych mediów albo zmienią sposób korzystania z nich. Choć to Google jest inicjatorem projektu, nie ma obowiązku wykorzystywania przy zgłaszanych rozwiązaniach narzędzi czy innych produktów Google.

Przykładowe projekty, którym zostanie przyznane dofinansowanie to nowy system finansowania treści dla niszowych grup odbiorców, jaki wymyślił hiszpański portal eldiario.es. Korzystając z platfom crowdfundingowych platforma zamierza namówić czytelników do finansowania określonych materiałów dziennikarskich. Z kolei niemiecki start-up Spectrm chce stworzyć oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie, które pozwoli się wydawcom komunikować z czytelnikami przez nieustannie działającą aplikację mobilną.

Projekty, które uzyskały dofinansowanie, będą ujawnianie sukcesywnie. W Polsce otrzymanie dofinansowań na dwa - "Prześwietlając polityków" (tytuł roboczy) i „Mikrofon TOK FM" – już potwierdziła Agora.

Dofinansowanie będzie przyznawane projektom dwa razy w roku, najnowsza edycja naboru projektów zostanie ogłoszona wiosną tego roku.

Wśród 128 projektów wybranych do dofinansowania jest siedem projektów z Polski, które łącznie dostaną dofinansowanie w wysokości 1,49 mln euro.

Z puli przyznanych 27,3 mln euro najwięcej udało się pozyskać projektom z Niemiec (4,9 mln euro), Hiszpanii (2,5 mln euro), Wielkiej Brytanii (2,8 mln euro), Belgii (2,3 mln euro), Francji (2,3 mln euro), Portugalii (1,9 mln euro) oraz Szwajcarii (1,8 mln euro). Polska także uplasowała się jednak w rankingu państw wysoko, bo na dziewiątym miejscu.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji