Reklama

Święto Francji: French Touch z gwiazdami

Po raz czwarty w Polsce trwa French Touch. Święto Francji, które zachęca do odkrywania różnorodności tego kraju, od piękna krajobrazu do stylu życia i kultury.

Aktualizacja: 15.09.2018 11:27 Publikacja: 15.09.2018 11:24

Święto Francji: French Touch z gwiazdami

Foto: materiały prasowe

Podobne kampanie  promocyjne Francji prowadzone są dziś w kilkunastu krajach, ale pomysł zaczął się od Polski.

- French Touch jest świętem pięknej i długiej przyjaźni między Polską i Francją. Otwiera coraz szerzej serca na kulturę i tradycje naszych krajów - mówi Daniel Teboul, prezes Agencji Cryptone.

Sam termin FrenchTouch wywodzi z angielskiego określenia nowej francuskiej muzyki elektronicznej lat 90., które z czasem poszerzyło znaczenie na francuska modę, film, sztukę i styl życia.

Punktem kulminacyjnym akcji będzie 1 października Show French Touch w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Udział w nim wezmą gwiazdy muzycznej sceny francuskiej. Popularna wokalistka Amel Bent zaśpiewa swoje największe przeboje. Od debiutu w 2004 roku. Amel Bent  wydała pięć albumów. Największą sławę zyskał z nich  „Un jour d’été”, z którego pochodzi dobrze znany i w Polsce utwór „Ma philosophie”.

Wystąpią także: pianista i kompozytor Jean François Zygel i grupa Swaggers pod przewodnictwem Marion Motin , znakomitej choreografki i tancerki. Tancerz Frédéric Ngo Kii zaprezentuje tap dance. Cztery artystki: Arielle Dombasle, Mareva Galanter, Inna Modja i Helene Noguerra zaśpiewają repertuar słynnej w latach 60. grupy Les Parisiennes. Usłyszymy też polskich artystów, takich jak Margaret czy Sławek Uniatowski.

Reklama
Reklama

Nie zabraknie pokazu mody, w tym roku przygotowanego przez Juliena Fournié, znakomitego projektanta haute couture młodego pokolenia, który od 2009 roku prowadzi firmę pod władnym nazwiskiem.

Wcześniej zdobywał doświadczenie w największych domach mody m.in. Christian Dior, Nina Ricci, Céline. Był dyrektorem artystycznym domu mody Torrente. Podczas pokazu  w Teatrze Wielkim zobaczymy ponadczasową kolekcję, składającą się z 18 kreacji koktajlowych i wieczorowych w stylu Fashion Week Haute Couture.

Gala jest emitowana również przez TVN 7 października o godzinie 16.

Organizatorem kampanii French Touch jest Ambasada Francji w Polsce oraz agencja Cryptone. W tegorocznej kampanii bierze udział ponad 60 firm francuskich, obecnych w naszym kraju. French Touch łączy się więc także z akcją handlową i promocją francuskich produktów.

Dostępny jest też bezpłatny magazyn French Touch „La Belle Vie”. Sporo w nim ciekawych artykułów, min  o wybitnych twórcach, jak Philippe Starck - ikona światowego designu, który ma na swoim koncie tysiące projektów od stołków, krzeseł, roweru, myszy optycznej, flakonu perfum, po luksusowy jacht, hotele, kluby nocne i elektrownię wiatrową. Czy reżyserzy filmowi: Luc Besson i Serge Gainsnbourg albo twórca popularnych komiksów Joann Sfar, autor „Kota Rabina’. Można przeczytać, jak paryski dworzec d’Orsay przekształcił się w najsłynniejsze muzeum impresjonizmu. I o projektach wybitnego francuskiego architekta Jean-Michela Wilmote, twórcy m.in. londyńskiej siedziby Google i przebudowy ekspozycji Rijksmusem w Amsterdamie. A także poznać najciekawsze osobowości paryskiego świata mody.

Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Kultura
Żywioły Billa Violi na niezwykłej wystawie w Toruniu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama