Nie będzie choinek we wrześniu

Rozmowa: Monika Rychlicka, szefowa działu prasowego w domu mediowym Initiative Media

Aktualizacja: 19.12.2008 07:43 Publikacja: 19.12.2008 00:28

[b]Rz: Czy start reklam z motywami świątecznymi już w listopadzie nie jest lekką przesadą? Może jeszcze za jakiś czas sezon ruszy we wrześniu?[/b]

[b]Monika Rychlicka: [/b]Aż tak źle nie będzie, listopad jest pewną barierą psychologiczną, poniżej której nie zejdziemy. Zmiany wymusza też cykl ukazywania się magazynów kolorowych – grudniowe wydania pojawiają się w kioskach już na początku listopada, więc w pewnym sensie wytycza to kierunki także dla innych. Jak dotąd żaden klient nie chciał wystartować ze świąteczną kampanią we wrześniu, nie musieliśmy nikogo przekonywać, że to za wcześnie.

[b]Jednak motywy świąteczne atakują nas już od początku listopada – jeszcze kilka lat temu wyglądało to zupełnie inaczej.[/b]

Faktycznie, odkąd przybyło tak wiele centrów handlowych, choinki i dekoracje pojawiają się coraz wcześniej.

Niektórym może to przeszkadzać, niektórych męczyć, jednak mnie osobiście taka sytuacja bardzo się podoba. Lubię święta i chcę się nimi nacieszyć. Sklepy chcą maksymalnie przedłużyć sezon świąteczny, bo to na nim głównie zarabiają.

Jednak to my sami decydujemy przecież, kiedy robimy zakupy. Ja, choć reklamy atakują na każdym kroku od dawna, i tak wszystko zostawiam na ostatnią chwilę.

[b]Znajoma, która ma małe dzieci, przyznała, że jej pociechy są zdezorientowane liczbą Świętych Mikołajów – najpierw na ulicach, potem w przedszkolu i na końcu w domu.[/b]

Dla maluchów może być to dziwne, ale nie ma co ukrywać, że rynek się zmienia i nasze przyzwyczajenia i oczekiwania powoli też mu zaczynają podlegać.

[b]Rz: Czy start reklam z motywami świątecznymi już w listopadzie nie jest lekką przesadą? Może jeszcze za jakiś czas sezon ruszy we wrześniu?[/b]

[b]Monika Rychlicka: [/b]Aż tak źle nie będzie, listopad jest pewną barierą psychologiczną, poniżej której nie zejdziemy. Zmiany wymusza też cykl ukazywania się magazynów kolorowych – grudniowe wydania pojawiają się w kioskach już na początku listopada, więc w pewnym sensie wytycza to kierunki także dla innych. Jak dotąd żaden klient nie chciał wystartować ze świąteczną kampanią we wrześniu, nie musieliśmy nikogo przekonywać, że to za wcześnie.

Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę