Reklama
Rozwiń

Największym problemem jest podbijanie stawek dla artystów

Agencje Live Nation i Alter-Art to najważniejsi u nas gracze na rynku koncertowym. Od lat konkurują, jednak w tym roku razem zorganizują występ grupy Coldplay

Publikacja: 02.05.2012 07:05

Madonna

Madonna

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys SS Seweryn Sołtys

Live Nation Polska jest spółką największego globalnego giganta, który podpisał kontrakty m.in z Madonną, U2 i Jay-Z. Dysponuje najłatwiejszym dostępem do megagwiazd na zasadzie prawa pierwszeństwa. Nie oznacza to, że konkurencja nie ma szans na pozyskanie artystów ze stajni Live Nation. Musi wszakże przedstawić mocną ofertę finansową.

W Polsce Live Nation rozwinęło działalność na fundamentach spółki Odyssey. Założył ją Steven Todd. W przeszłości zdobył doświadczenia na Wyspach Brytyjskich, po 1989 r. organizował u nas koncerty światowych gwiazd, m.in.: Aerosmith, Stinga, Metalliki, Bruce'a Springsteena, The Rolling Stones, Pearl Jam, Red Hot Chilii Peppers, Madonny. Powoli zdominował rynek, na którym ważną rolę grał wcześniej Andrzej Marzec (zaczynał w Pagarcie, założył AMC). Obecnie Todd organizuje Sonisphere Festival i Impact Festival.

Największym konkurentem Live Nation stał się Alter-Art. Agencja Mikołaja Ziółkowskiego rozpoczynała od koncertów muzyki etnicznej i niezależnej, m.in.: Cesarii Evory i Manu Chao. Flagową imprezą Alter-Art jest Open'er, jeden z najbardziej liczących się festiwali w Europie, od 11 lat produkowany ze wsparciem Heinekena.

Ziółkowski postawił na młodszych artystów. Sprowadził do Polski m.in.: Lauryn Hill, Muse i White Stripes. Współpracę ze sponsorami Alter-Art rozwija także na krakowskim Coke Music Festival.

Rośnie ranga agencji MJM Prestige, która w tegorocznej ofercie ma Guns N' Roses, Eltona Johna, Bryana Adamsa i Michaela Buble. Silną pozycję zachowuje Metal Mind Production – producent imprez hardrockowych i metalowych (Metal Hammer Festival, Hard Rock Heroes Festival). Aktywna jest agencja STX Jamboree (Pozytywne Wibracje w Białymstoku). W klubach prężnie działa poznańskie Go Ahead (Rise Against, Lemonheads).

Wielu organizatorów korzysta z pośrednictwa zagranicznych firm, a największą bolączką jest przebijanie ofert i podbijanie stawek.

Live Nation Polska jest spółką największego globalnego giganta, który podpisał kontrakty m.in z Madonną, U2 i Jay-Z. Dysponuje najłatwiejszym dostępem do megagwiazd na zasadzie prawa pierwszeństwa. Nie oznacza to, że konkurencja nie ma szans na pozyskanie artystów ze stajni Live Nation. Musi wszakże przedstawić mocną ofertę finansową.

W Polsce Live Nation rozwinęło działalność na fundamentach spółki Odyssey. Założył ją Steven Todd. W przeszłości zdobył doświadczenia na Wyspach Brytyjskich, po 1989 r. organizował u nas koncerty światowych gwiazd, m.in.: Aerosmith, Stinga, Metalliki, Bruce'a Springsteena, The Rolling Stones, Pearl Jam, Red Hot Chilii Peppers, Madonny. Powoli zdominował rynek, na którym ważną rolę grał wcześniej Andrzej Marzec (zaczynał w Pagarcie, założył AMC). Obecnie Todd organizuje Sonisphere Festival i Impact Festival.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem