Wielkie uniesienia i spektakularne niepowodzenia

Premiera "Wieży" - spektaklu operowego Karoliny Breguły, w najbliższą sobotę i niedzielę w Warszawskiej Operze Kameralnej i w Instytucie Teatralnym.

Aktualizacja: 21.09.2014 16:11 Publikacja: 21.09.2014 15:51

"Wieża", libretto i reżyseria: Karolina Breguła, muzyka: Ela Orleans

"Wieża", libretto i reżyseria: Karolina Breguła, muzyka: Ela Orleans

Foto: materiały prasowe

Spektakl operowy „Wieża" przedstawia historię polskiego modernizmu na przykładzie architektury mieszkaniowej – nie tylko z punktu widzenia jej twórców i teoretyków, ale przede wszystkim z pozycji użytkownika, mieszkańca modernistycznego osiedla i obywatela miasta.

By opowiedzieć o wyjątkowej historii artystka Karolina Breguła postanowiła sięgnąć po operę, najwyższą z form sztuki, w której opisuje i przedstawia wielkie uniesienia i spektakularne niepowodzenia. Wspomnienia pragnień, marzeń i wiary w nową, lepszą przyszłość zderza z trudną rzeczywistością oraz sprzecznościami wpisanymi w plany modernistów. Pełną faktów, emocji i napięcia narrację wzmacnia muzyka przygotowana przez kompozytorkę Elę Orleans.

Spektakl został włączony do programu towarzyszącego Warsaw Gallery Weekend.

KAROLINA BREGUŁA WIEŻA

Premiera w Warszawie

26.09.2014, g. 19:00 blok, ul. Pereca 2 (pokaz zamknięty dla mieszkańców)

27.09.2014, g. 20:00 Warszawska Opera Kameralna, al. Solidarności 76b

28.09.2014, g. 20:00 Instytut Teatralny, ul. Jazdów 1

Libretto i reżyseria: Karolina Breguła

Muzyka: Ela Orleans

Występują: Joanna Cortes, Nina Czerkies, Roman Holc, Borys Jaźnicki, Ewa Konstanciak, Sylwester Kostecki, Anna Lubańska, Krzysztof Łapiński, Ewa Mikulska, Maciej Nawrocki, Wojciech Parchem

Kuratorka: Agnieszka Sural

Organizator: Fundacja Witryna Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Biura Kultury Urzędu m. st. Warszawy

Szczegóły na Facebooku

Spektakl operowy „Wieża" przedstawia historię polskiego modernizmu na przykładzie architektury mieszkaniowej – nie tylko z punktu widzenia jej twórców i teoretyków, ale przede wszystkim z pozycji użytkownika, mieszkańca modernistycznego osiedla i obywatela miasta.

By opowiedzieć o wyjątkowej historii artystka Karolina Breguła postanowiła sięgnąć po operę, najwyższą z form sztuki, w której opisuje i przedstawia wielkie uniesienia i spektakularne niepowodzenia. Wspomnienia pragnień, marzeń i wiary w nową, lepszą przyszłość zderza z trudną rzeczywistością oraz sprzecznościami wpisanymi w plany modernistów. Pełną faktów, emocji i napięcia narrację wzmacnia muzyka przygotowana przez kompozytorkę Elę Orleans.

Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem