Deutsche Grammophon wypuści w świat płytę zwycięzcy Konkursu Chopinowskiego

W niespełna dwa tygodnie po zakończeniu Konkursu Chopinowskiego już w listopadzie 2015 roku koncern Deutsche Grammophon wypuści w świat płytę jego zwycięzcy. Nigdy wcześniej to się nie zdarzyło.

Aktualizacja: 13.08.2015 07:41 Publikacja: 13.08.2015 07:29

Deutsche Grammophon wypuści w świat płytę zwycięzcy Konkursu Chopinowskiego

Foto: materiały prasowe

Czy inwestycja w zupełnie nieznanego pianistę, którego umiejętności dziś jeszcze nikt nie zna, nie jest ryzykownym interesem? – Nie, wystarczy spojrzeć na listę trumfatorów Konkursu Chopinowskiego z przeszłości. To najpoważniejszy konkurs muzyczny na świecie, co potwierdzają jego znakomici zwycięzcy – odpowiada Costa Pilavachi, jeden z szefów Universal Music Group International, odpowiedzialny za dobór artystów i repertuaru w muzyce klasycznej.

Deutsche Grammophon (DGG) to najstarsza firma fonograficzna na świecie, o prawie 120-letniej historii. Obecnie wchodzi w skład Universalu, ale jest najważniejszym wydawcą muzyki poważnej na świecie. Kontrakty z Deutsche Grammophon podpisało wielu najlepszych artystów, w tym triumfatorzy Konkursów Chopinowskich: Maurizo Pollini, Martha Argerich, Krystian Zimerman, Yundi Li czy Rafał Blechacz. Natomiast spośród laureatów ostatniej edycji z 2010 roku niemiecka firma wybrała zdobywcę II nagrody – Austriaka Ingolfa Wundera. Podczas sierpniowego festiwalu „Chopin i jego Europa" w Warszawie odbędzie się premiera jego najnowszej płyty, którą dla DGG nagrał z orkiestrą Filharmonii Narodowej i Jackiem Kaspszykiem.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem