Reklama

Kobiety zmieniają zasady gry. Wystartowała trzecia edycja Herstory

Projekt Herstory 2025 zaprezentuje ponad 20 niezwykłych portretów kobiet.

Publikacja: 12.03.2025 21:46

Prezentacja III edycji projektu Herstory w Łazienkach Królewskich w Warszawie

Prezentacja III edycji projektu Herstory w Łazienkach Królewskich w Warszawie

Foto: Fotorzepa/Monika Kuc

mk

Przed trzema laty zainicjowała go telewizja HISTORY Channel. Projekt przybliża dokonania kobiet i przywraca im należne miejsce w historii Polski, A także wspomaga zebranie środków na utworzenie Muzeum Historii Kobiet. Na aukcjach charytatywnych dotychczas udało się zebrać na ten cel ponad 300 tys. zł.

Podczas prezentacji tegorocznej edycji projektu w Łazienkach Królewskich w Warszawie Izabella Willey, wiceprezeska i dyrektorka generalna Hearst Networks Europa Centralna, przypomniała, że jego bezpośrednią inspiracją były badania naukowe na temat obecności kobiet w narracjach o polskiej rzeczywistości. Okazało się, że do niedawna kobiety pojawiały się zaledwie w 4 proc. opowieści o polskiej historii, jak i o współczesności. To był impuls dla poszerzenia herstorycznych narracji poprzez filmowe portrety, edukacyjne lekcje, wystawy, czy udział w różnorodnych festiwalach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama