Podczas styczniowych targów designu w Älvsjö głównym tematem w mediach wcale nie były najnowsze trendy we wzornictwie, lecz zbliżający się ślub księżniczki Wiktorii z jej osobistym trenerem Danielem Westlingiem, którego w Szwecji obwołano najponętniejszym prowincjuszem roku (pochodzi bowiem z małej miejscowości). Przedmioty projektowane z myślą o tym wydarzeniu, z wizerunkiem młodej pary, mają więc ozdobić szwedzkie wnętrza.
[srodtytul]Miłość na tekstyliach[/srodtytul]
Zainspirowane miłością następczyni tronu do trenera fitness dwie młode designerki Amanda Boierth i Kertin Mächs zaprojektowały serię poduszek. – Chciałyśmy, by wzór materiału opowiedział historię miłości, która jest znana wielu osobom i łatwa do odczytania – mówi „Rz” Amanda Boierth. – W ten sposób nadałyśmy przedmiotom dodatkowy walor, nie służą jedynie jako dekoracja.
Seria tekstyliów opowiada historię od momentu, gdy para spotkała się pierwszy raz w finess clubie Daniela, aż po zaręczyny.
W Älvsjö zaprezentowano też po raz pierwszy produkty, które księżniczka Wiktoria i jej przyszły mąż wybrali do serii ślubnych suwenirów. Będą one opatrzone logo z królewską koroną Wiktorii otoczoną koniczyną. W skład serii wchodzą: kieliszki i szklanki firmy Reijmyre, porcelana marki Rörstrand i Gustavsberg, kryształy Orrefors, albumy i ramki do zdjęć, parasolki, serwety, narzuty, podstawki pod piwo, tacki, sztućce, breloczki, spinacze na banknoty, pocztówki, żabki na umieszczanie w nich kart z imionami osób siedzących przy stole, spinki do koszul, torebki z nasionami wiosennych kwiatów, czekoladki, sok z jabłek, kawa i babeczki. Znajdzie się w niej nawet tort ślubny polany masą marcepanową z czerwonymi serduszkami z dżemu malinowego w nadzieniu. Ślub ma się odbyć 19 czerwca, ale handlowcy już dziś zacierają ręce. Podarunki wylansowane z tej okazji będą warte miliardy koron. Część dochodów zostanie przeznaczona na działalność fundacji Wiktorii i Daniela, do której zadań należy m.in. przeciwdziałanie „wyobcowaniu dzieci i młodzieży w Szwecji”.