Orochi: koncert w Progresji

Tym razem nie zapraszam do Progresji na koncert. Prędzej już na spektakl, bo to, co zobaczymy, będzie ważniejsze od muzyki.

Publikacja: 26.03.2011 09:58

 

Niedzielny występ Orochi zapewni spragnionym egzotyki dawkę ostrego, japońskiego grania w atrakcyjnym wizualnie opakowaniu.

Z kulturą na Ty - poleć swoje wydarzenie kulturalne

Członkowie grupy przedstawiają się jako samuraje rocka, korzystając z pseudonimów takich jak „Syn błyskawicy" czy „Zasłona nocy". Odegrają spektakl, w którym to, co tradycyjne i mityczne, spotka się z metalem oraz glamem. W roli głównej: fantazyjne fryzury, wymalowane twarze, ekscentryczne stroje...

Dziwne? Jak dla kogo. W Kraju Kwitnącej Wiśni na porządku dziennym są chociażby ludzie upodabniający się do ulubionych postaci z komiksu. Wśród masowo oglądanych filmów animowanych znajdziemy zarówno poważne pozycje obyczajowe, jak i horrory czy erotyki. Do tego dorośli nie wstydzą się gadżetów, które w Polsce z miejsca uznalibyśmy za infantylne.

Visual-kei – nurt reprezentowany przez zaproszonych na niedzielę muzyków – doskonale się w tę rzeczywistość wpisuje. Choć większość amerykańskich czy europejskich zespołów w swej zabawie wizerunkiem nie idzie aż tak daleko, nie mamy się jednak czego obawiać. Przed Orochi był w Polsce zespół Dir En Grey. I został zapamiętany jako profesjonalny, do cna oddany fanom.

Orochi, Progresja, Warszawa, ul. Kaliskiego 15a, bilety: 35 – 45 zł, rezerwacje: www.progresja.com, niedziela (26.03), godz. 20

 

Niedzielny występ Orochi zapewni spragnionym egzotyki dawkę ostrego, japońskiego grania w atrakcyjnym wizualnie opakowaniu.

Z kulturą na Ty - poleć swoje wydarzenie kulturalne

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Rebecca Makkai o słodko-gorzkim dzieciństwie w Ameryce
Kultura
Nowy stary dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie
Kultura
Sezon kultury 2025 w Polsce i Rumunii
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Kultura
Bestsellery Empiku: Sapkowski i „Wiedźmin" zwyciężają szósty raz, Dawid Podsiadło - siódmy
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”