Reklama

Grillowana kaszanka na promocję w Brukseli

Kiełbaskami i kaszanką z grilla urzędnicy zamierzają reklamować Mazowsze w Brukseli. Marketingowcy nie zostawiają na tym menu suchej nitki

Publikacja: 07.07.2011 04:14

Grillowana kaszanka na promocję w Brukseli

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Urząd Marszałkowski szuka firmy, która przygotuje prezentację kulinarną województwa podczas wydarzenia „Summer Fest" w stolicy Unii Europejskiej. Na organizację pozostało niewiele czasu, bo impreza odbędzie się już w przyszłą sobotę.

– Promuje ona europejskie regiony. Bierzemy w niej udział jako kraj obejmujący prezydencję – tłumaczy Marcin Kierwiński, wicemarszałek Mazowsza.

– Zaplanowaliśmy  piknik na terenie biura przedstawicielskiego naszego partnerskiego regionu Saksonii – Anhalt. Wezmą w nim udział brukselscy urzędnicy, zaproszeni goście – opowiada Marta Milewska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. I dodaje:

– To doskonała okazja do zaprezentowania regionu, do jego promocji.

Mazowsze przyjęło zasadę przez żołądek do serca. Ale czy trafi? Menu dla blisko 400 gości przewiduje grillowane kiełbaski, kaszanki, ryby, warzywa. Ewentualnie będą ciasta – już niegrillowane. Teoretycznie produkty te mają pochodzić od mazowieckich producentów.

Reklama
Reklama

Specjaliści od marketingu krzywią się. – Kiełbaski i kaszanki z grilla to przestarzała forma promocji. Nasi brukselscy goście mogą nas postrzegać jako zacofanych. A wystarczy trochę kreatywności, by nas dobrze zapamiętali – ocenia marketingowiec Kamil Ciepieńko z firmy Net One. I dodaje: – Regionalne przysmaki nie mogą być podstawą promocji. Nawet na pikniku powinny być tylko dodatkiem.

– Oprócz mazowieckich specjałów pewnie będą na miejscu dostępne reklamowe foldery, gadżety – przypuszcza Marta Milewska.

Eksperci mają zastrzeżenia nie tylko do menu, ale i „wystroju" w stylu wieś tańczy i śpiewa. Obsługa ma bowiem wystąpić w  mazowieckich strojach regionalnych. – To już obciach – mówi Kamil Ciepieńko.

– Nie promujmy Polski przaśnej. Pokażmy, że jesteśmy krajem nowoczesnym. Warto odejść od promocji naszych tradycji i skoncentrować się na współczesności – podkreśla Paweł Trochimiuk ze Związku Firm Public Relations.

Zdaniem specjalistów, na imprezach związanych z naszą prezydencją w Unii Europejskiej warto kierować ofertę do biznesmenów i wysokich rangą urzędników. – Ale zwykłymi  folderkami niewiele zdziałamy. Warto postawić na multimedia, np. prezentację filmową, muzyczną – radzą fachowcy.

Czytaj w życiuwarszawy.pl

Kultura
Sztuka 2025: Jak powstają hity?
Kultura
Kultura 2025. Wietrzenie ministerialnych i dyrektorskich gabinetów
Kultura
Liberum veto w KPO: jedni nie mają nic, inni dostali 1,4 mln zł za 7 wniosków
Kultura
Pierwsza artystka z niepełnosprawnością intelektualną z Nagrodą Turnera
Kultura
Karnawał wielokulturowości, który zapoczątkował odwilż w Polsce i na świecie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama