Reklama

Grillowana kaszanka na promocję w Brukseli

Kiełbaskami i kaszanką z grilla urzędnicy zamierzają reklamować Mazowsze w Brukseli. Marketingowcy nie zostawiają na tym menu suchej nitki

Publikacja: 07.07.2011 04:14

Grillowana kaszanka na promocję w Brukseli

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Urząd Marszałkowski szuka firmy, która przygotuje prezentację kulinarną województwa podczas wydarzenia „Summer Fest" w stolicy Unii Europejskiej. Na organizację pozostało niewiele czasu, bo impreza odbędzie się już w przyszłą sobotę.

– Promuje ona europejskie regiony. Bierzemy w niej udział jako kraj obejmujący prezydencję – tłumaczy Marcin Kierwiński, wicemarszałek Mazowsza.

– Zaplanowaliśmy  piknik na terenie biura przedstawicielskiego naszego partnerskiego regionu Saksonii – Anhalt. Wezmą w nim udział brukselscy urzędnicy, zaproszeni goście – opowiada Marta Milewska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. I dodaje:

– To doskonała okazja do zaprezentowania regionu, do jego promocji.

Mazowsze przyjęło zasadę przez żołądek do serca. Ale czy trafi? Menu dla blisko 400 gości przewiduje grillowane kiełbaski, kaszanki, ryby, warzywa. Ewentualnie będą ciasta – już niegrillowane. Teoretycznie produkty te mają pochodzić od mazowieckich producentów.

Reklama
Reklama

Specjaliści od marketingu krzywią się. – Kiełbaski i kaszanki z grilla to przestarzała forma promocji. Nasi brukselscy goście mogą nas postrzegać jako zacofanych. A wystarczy trochę kreatywności, by nas dobrze zapamiętali – ocenia marketingowiec Kamil Ciepieńko z firmy Net One. I dodaje: – Regionalne przysmaki nie mogą być podstawą promocji. Nawet na pikniku powinny być tylko dodatkiem.

– Oprócz mazowieckich specjałów pewnie będą na miejscu dostępne reklamowe foldery, gadżety – przypuszcza Marta Milewska.

Eksperci mają zastrzeżenia nie tylko do menu, ale i „wystroju" w stylu wieś tańczy i śpiewa. Obsługa ma bowiem wystąpić w  mazowieckich strojach regionalnych. – To już obciach – mówi Kamil Ciepieńko.

– Nie promujmy Polski przaśnej. Pokażmy, że jesteśmy krajem nowoczesnym. Warto odejść od promocji naszych tradycji i skoncentrować się na współczesności – podkreśla Paweł Trochimiuk ze Związku Firm Public Relations.

Zdaniem specjalistów, na imprezach związanych z naszą prezydencją w Unii Europejskiej warto kierować ofertę do biznesmenów i wysokich rangą urzędników. – Ale zwykłymi  folderkami niewiele zdziałamy. Warto postawić na multimedia, np. prezentację filmową, muzyczną – radzą fachowcy.

Czytaj w życiuwarszawy.pl

Urząd Marszałkowski szuka firmy, która przygotuje prezentację kulinarną województwa podczas wydarzenia „Summer Fest" w stolicy Unii Europejskiej. Na organizację pozostało niewiele czasu, bo impreza odbędzie się już w przyszłą sobotę.

– Promuje ona europejskie regiony. Bierzemy w niej udział jako kraj obejmujący prezydencję – tłumaczy Marcin Kierwiński, wicemarszałek Mazowsza.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Reklama
Reklama