"Rz": Kupujemy coraz więcej droższych kaw ziarnistych i mielonych. Czy kultura picia kawy w Polsce się zmienia?
Polacy rozsmakowali się nie tylko w kawie, ale i w winach, w czekoladach dobrej jakości, a także w innych produktach wysokiej klasy. Ten trend, także dotyczący produktów prozdrowotnych, moim zdaniem obejmuje cały rynek. Kaw z wyższej półki coraz częściej poszukujemy w specjalistycznych sklepach i jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami.
Polska więc wchodzi do grona krajów kultury kawy? Można w ogóle świat tak prosto podzielić – na kraje kawowe i herbaciane?
Pokutuje taka opinia, że np. w Japonii, Chinach czy Rosji pije się herbatę, a w Skandynawii czy przede wszystkim we Włoszech pije się kawę. Ale to się ciągle zmienia, bo i Chińczycy piją coraz więcej kawy, i Japończycy zdążyli się już rozsmakować w kawie wysokiej jakości. Globalizacja na pewno sprzyja kawie.
Ale kultura picia kawy w poszczególnych krajach chyba się czymś różni, prawda?