Reklama
Rozwiń

O piłkarskiej wystawie w PKiN kibice nie dowiedzą się w strefie

Euro 2012. Organizator Wielkiej Wystawy Piłkarskiej w Pałacu Kultury nie ma prawa powiesić banneru informacyjnego na PKiN, choć imprezie patronują UEFA, PZPN, minister sportu i prezydent Warszawy

Publikacja: 05.06.2012 10:20

Na Wielkiej Wystawie Piłkarskiej w PKiN można obejrzeć oryginalne koszulki piłkarzy, buty i piłki

Na Wielkiej Wystawie Piłkarskiej w PKiN można obejrzeć oryginalne koszulki piłkarzy, buty i piłki

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

To efekt rygorystycznych  wymogów UEFA czy nadgorliwości stołecznych urzędników?  – zastanawiają się organizatorzy  i stołeczni radni. Bo sytuacja zakrawa na absurd.

W czasie, gdy wokół głównego wejścia do Pałacu Kultury w oficjalnej strefie będą bawić się  tysiące kibiców, na szóstym piętrze gmachu można obejrzeć np. oryginalne koszulki m.in. Karla-Heinza Rummeniggea, Christo Stoiczkowa czy Zinedine'a Zidane'a, buty piłkarskie i piłki z różnych epok. Wszystko na Wielkiej Wystawie Piłkarskiej zorganizowanej przez   STX Jamboree.

Ekspozycja – jako jedyna w Warszawie – ma  oficjalne patronaty PZPN, ministra sportu i prezydenta Warszawy.

Problem jednak w tym, że kibice nie będą mieli szans, by się o tej atrakcji dowiedzieć.

Od marca wisiał na froncie PKiN banner informacyjny o wystawie.  Stołeczni urzędnicy kazali go jednak zdjąć. Bo zgodnie z wymogami UEFA w ramach „zasady czystej przestrzeni" w Strefie Kibica mogą się promować tylko oficjalni partnerzy mistrzostw. – Jeszcze we wrześniu ubiegłego roku w czasie przygotowań do wystawy na spotkaniu z wiceprezydentem Jackiem Wojciechowiczem  urzędnicy zapewniali, że wystawa bedzie na parterze, główne wejście do PKiN - otwarte i nie było przeciwwskazań do reklamy na pałacu. Gdybyśmy wtedy wiedzieli, że przeniesiemy się na szóste piętro, a wejście do PKiN będzie od zaplecza (od strony ul. Emilii Plater) poszukalibyśmy innej lokalizacji. Była szansa np. na Giełdę Papierów Wartościowych  – zwraca uwagę Paweł Kwiatkowski, szef STX Jamboree.

We wrześniu najwyraźniej jednak urzędnicy odpowiedzialni za organizację  Euro w stolicy nie znali przepisów. A teraz – gdy je poznali – chcą je stosować nazbyt rygorystycznie. – Słysząc o „czystości reklamowej"  na czas imprezy przygotowaliśmy inny wzór banneru. Nie ma na nim już  logotypów naszych patronów, tylko logo Euro 2012 i PZPN – wyjaśnia Paweł Kwiatkowski.

Dyrektor Turnieju Euro w Polsce Adam Olkowicz podkreślił w piśmie do organizatora, że patron wystawy wyraził zgodę na używanie logotypu PZPN i logotypu turniejowego UEFA  Euro 2012 oraz banneru nad głównym wejściem do PKiN.

Niestety, od szefowej Biura Promocji w ratuszu Katarzyny Ratajczyk organizatorzy wystawy dostali pismo (wysłane dopiero 1 czerwca), że nawet w takiej formie wystawa nie może być reklamowana na PKiN. „Biuro Promocji nie może tworzyć precedensów i musi równo traktować wszystkie podmioty i imprezy, jakie w tym czasie będą odbywać się w Pałacu Kultury" – pisze dyrektor Ratajczyk. – A „PZPN nie jest stroną w jakichkolwiek uzgodnieniach i umowach między miastem a UEFA". – To jakaś kuriozalna nadgorliwość – komentuje Kwiatkowski. – Sama UEFA dała zgodę na logo i wzór banneru – podkreśla organizator.

– To jest tylko honorowy patronat UEFA. I w tej sytuacji przepis o czystości reklamowej też obowiązuje. Nie możemy robić wyjątków – stwierdza rzeczniczka ratusza ds. Euro Marta Brzegowa.  Ocenia, że organizatorom powinno wystarczyć, że informacja o wystawie znajduje się w oficjalnych materiałach UEFA wraz z warszawskim City Gudie.

To efekt rygorystycznych  wymogów UEFA czy nadgorliwości stołecznych urzędników?  – zastanawiają się organizatorzy  i stołeczni radni. Bo sytuacja zakrawa na absurd.

W czasie, gdy wokół głównego wejścia do Pałacu Kultury w oficjalnej strefie będą bawić się  tysiące kibiców, na szóstym piętrze gmachu można obejrzeć np. oryginalne koszulki m.in. Karla-Heinza Rummeniggea, Christo Stoiczkowa czy Zinedine'a Zidane'a, buty piłkarskie i piłki z różnych epok. Wszystko na Wielkiej Wystawie Piłkarskiej zorganizowanej przez   STX Jamboree.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem