Fabryki nabierają rozpędu

Na powrót do Lublina inwestora, który zacznie seryjnie montować auta osobowe, nie ma widoków. Miasto może jednak stać się znaczącym ośrodkiem dostawców podzespołów i nowych technologii dla branży.

Publikacja: 11.02.2016 19:03

Elektryczny Ekovolt to wspólne dzieło Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie

Elektryczny Ekovolt to wspólne dzieło Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie i Politechniki Lubelskiej

Foto: Ursus

Ekovolt to elektryczny autobus, wspólne dziecko Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie i Politechniki Lubelskiej. Autobus ma 12 m długości i może zabrać 70 pasażerów (26 miejsc siedzących). Na naładowanej baterii może przejechać ok. 100 km, choć już trwają prace nad wydłużeniem zasięgu do 200 km. Pierwszy wyprodukowany egzemplarz uzyskał homologacje i był przez kilka miesięcy testowany w Lublinie. Obecnie jego możliwości sprawdza samorząd Rzeszowa. W kolejce są inni.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo