Fabryki nabierają rozpędu

Na powrót do Lublina inwestora, który zacznie seryjnie montować auta osobowe, nie ma widoków. Miasto może jednak stać się znaczącym ośrodkiem dostawców podzespołów i nowych technologii dla branży.

Publikacja: 11.02.2016 19:03

Elektryczny Ekovolt to wspólne dzieło Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie

Elektryczny Ekovolt to wspólne dzieło Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie i Politechniki Lubelskiej

Foto: Ursus

Ekovolt to elektryczny autobus, wspólne dziecko Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie i Politechniki Lubelskiej. Autobus ma 12 m długości i może zabrać 70 pasażerów (26 miejsc siedzących). Na naładowanej baterii może przejechać ok. 100 km, choć już trwają prace nad wydłużeniem zasięgu do 200 km. Pierwszy wyprodukowany egzemplarz uzyskał homologacje i był przez kilka miesięcy testowany w Lublinie. Obecnie jego możliwości sprawdza samorząd Rzeszowa. W kolejce są inni.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Kraj
Michał Kolanko: Gra o bezpieczeństwo w kampanii. Czy zadziała?
Kraj
Odszedł Bronek Misztal
Kraj
Kolejne ludzkie szczątki na terenie jednostki wojskowej w Rembertowie
Kraj
Załamanie pogody w weekend. Miejscami burze i grad
sądownictwo
Sąd Najwyższy ratuje Ewę Wrzosek. Prokurator może bezkarnie wynosić informacje ze śledztwa