Zamilkło radio Janusza Palikota

Internetowa rozgłośnia Nisha.pl, którą stworzył kontrowersyjny poseł PO, ma problemy finansowe. Radio wstrzymało nadawanie

Aktualizacja: 21.11.2008 08:05 Publikacja: 21.11.2008 02:34

„Niestety, tymczasowo musieliśmy z przyczyn technicznych i finansowych zawiesić nadawanie sygnału. Mamy nadzieję, że uda nam się wznowić emisję jak najszybciej, ale nie umiem w tej chwili odpowiedzieć, kiedy to nastąpi” – informują słuchaczy założyciele radia Nisha.pl.

Rozgłośnię stworzył ponad rok temu, tuż przed wyborami parlamentarnymi, poseł PO Janusz Palikot razem z agencją PR Look-At.

„To jest radio dla smakoszy, dla tej całkiem licznej grupy internautów, którzy poszukują odmienności, ucieczki od urawniłowki” – zachęcał na swoim blogu (dziś już nieistniejącym) Palikot. Podkreślał, że nie jest to inicjatywa wyborcza. „Gdybyśmy jej poszukiwali, uruchomiłbym radio z muzyką rockową, hip-hopem i muzyką pop” – przekonywał poseł.

Nisha.pl nadawała przez całą dobę wyłącznie muzykę. Można było usłyszeć m.in. melodie kresowe, muzykę łemkowską, ukraińską, ale także latynoamerykańską, afrykańską czy bałkańską. Według zapewnień Palikota rozgłośnia miała stać się platformą niszowej społeczności – ludzi, którzy chcą rozmawiać o kulturze, filozofii, literaturze, etnografii, muzyce – o wszystkim, czego jeszcze nie zniszczyła polityka.

Poseł PO wspierał finansowo inicjatywę tylko na początku działalności. Potem ciężar utrzymania spadł na Look-At. – Z radia dla przyjaciół, którego słuchało kilkadziesiąt osób, Nisha.pl stała się rozgłośnią dla setek, a w pewnym momencie dla kilku tysięcy, osób. Wzrost słuchalności spowodował dużo większe koszty tantiem – tłumaczy Jacek Prześluga, prezes Look-At. Z informacji „Rz” wynika, że agencja płaciła ostatnio ZAIKS ok. tysiąca złotych miesięcznie.

Prześluga zapewnia, że rozgłośnia wznowi działalność. – Pracujemy nad zmianami, szykujemy mocny powrót – mówi. Dodaje, że chodzi o przekształcenie niszowego radia w produkt komercyjny.

Prezes Look-At zapowiada powrót radia na początek przyszłego roku. Jeśli nie znajdzie partnera do współpracy, radio będzie dostępne tylko dla pracowników agencji.

„Niestety, tymczasowo musieliśmy z przyczyn technicznych i finansowych zawiesić nadawanie sygnału. Mamy nadzieję, że uda nam się wznowić emisję jak najszybciej, ale nie umiem w tej chwili odpowiedzieć, kiedy to nastąpi” – informują słuchaczy założyciele radia Nisha.pl.

Rozgłośnię stworzył ponad rok temu, tuż przed wyborami parlamentarnymi, poseł PO Janusz Palikot razem z agencją PR Look-At.

Pozostało 81% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo