Rz: Według najnowszego wyroku Sądu Najwyższego w razie kradzieży pieniędzy z bankowego konta internetowego posiadacz konta może skutecznie żądać ich zwrotu od banku. Ale przecież to nie bank ukradł pieniądze. Czy to dobry wyrok i rzeczywiście wzmacnia status klienta banku?
Rafał Kufieta, prawnik zajmujący się tematyką bankowości elektronicznej i cyberprzestępczości: Tak, zdecydowanie. Przestępcy są coraz sprytniejsi i coraz bardziej wyspecjalizowani, dlatego użytkownicy bankowości elektronicznej powinni być ostrożni. Posiadanie konta internetowego powinno się wiązać ze szczególnymi środkami bezpieczeństwa. Sprzęt, którego używamy na co dzień, powinien być odpowiednio zabezpieczony poprzez zainstalowanie i bieżące aktualizowanie oprogramowania antywirusowego. Rynek „zabezpieczeń" odpowiada na coraz nowe pomysły przestępców. Banki proponują klientom na bieżąco ulepszane rozwiązania pozwalające zabezpieczyć pieniądze (np. powiadomienia „push" w aplikacjach mobilnych bankowości). Niezależnie od tego prawo ma chronić klientów banków, którzy przecież nie muszą być specjalistami od IT.