Reklama
Rozwiń

Odpowiedzialność banku i klienta za bezpieczeństwo pieniędzy na koncie internetowym

Bank jako gospodarz portalu internetowego ma czuwać nad bezpieczeństwem transakcji – mówi prawnik Rafał Kufieta.

Aktualizacja: 08.05.2018 07:53 Publikacja: 08.05.2018 07:27

Rafał Kufieta

Rafał Kufieta

Foto: materiały prasowe

Rz: Według najnowszego wyroku Sądu Najwyższego w razie kradzieży pieniędzy z bankowego konta internetowego posiadacz konta może skutecznie żądać ich zwrotu od banku. Ale przecież to nie bank ukradł pieniądze. Czy to dobry wyrok i rzeczywiście wzmacnia status klienta banku?

Rafał Kufieta, prawnik zajmujący się tematyką bankowości elektronicznej i cyberprzestępczości: Tak, zdecydowanie. Przestępcy są coraz sprytniejsi i coraz bardziej wyspecjalizowani, dlatego użytkownicy bankowości elektronicznej powinni być ostrożni. Posiadanie konta internetowego powinno się wiązać ze szczególnymi środkami bezpieczeństwa. Sprzęt, którego używamy na co dzień, powinien być odpowiednio zabezpieczony poprzez zainstalowanie i bieżące aktualizowanie oprogramowania antywirusowego. Rynek „zabezpieczeń" odpowiada na coraz nowe pomysły przestępców. Banki proponują klientom na bieżąco ulepszane rozwiązania pozwalające zabezpieczyć pieniądze (np. powiadomienia „push" w aplikacjach mobilnych bankowości). Niezależnie od tego prawo ma chronić klientów banków, którzy przecież nie muszą być specjalistami od IT.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców