Reklama

GIS ostrzega. Popularne napoje wycofywane ze sklepów

Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega konsumentów przed napojami energetycznymi, którego dystrybutorem jest Coca-Cola HBC Polska sp. z o.o. W produktach marki Monster i Burn przekroczono określony w unijnych przepisach limit jednego ze składników.

Aktualizacja: 25.01.2021 07:55 Publikacja: 24.01.2021 12:33

GIS ostrzega. Popularne napoje wycofywane ze sklepów

Foto: Adobe Stock

We wskazanych poniżej produktach wykryto podwyższony poziom substancji dodatkowej o nazwie glikol propylenowy (E 1520).

- Zgodnie z oceną ryzyka krótkotrwałe spożywanie tych produktów nie jest źródłem ryzyk związanych z bezpieczeństwem środka spożywczego - czytamy na stronie GIS.

Czytaj także: Chrupkie pieczywo wycofane ze sklepów. Lepiej go nie jedz

Dystrybutorem zakwestionowanych produktów jest Coca-Cola HBC Polska sp. z o.o. Spółka poinformowała o wycofywaniu następujących napojów:

1. Monster LH44, gazowany napój energetyczny 500ml

Reklama
Reklama

2. Monster Ripper, gazowany napój energetyczny 500ml

3. Monster Vanilla Espresso, napój kawowy 250 ml

4. Burn Zero Peach (Fury), gazowany napój energetyczny 250 ml

Reklama
Reklama

Inspektorat podkreśla, że firma Monster Energy Limited razem z polskim dystrybutorem wycofuje produkty z obrotu. Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej monitorują ten proces.

GIS podkreśla, że krótkotrwałe spożycie wymienionych napojów energetycznych nie jest niebezpieczne dla konsumentów.

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama