Reklama

Paliwo premium w cenie zwykłego. UOKiK stawia zarzuty znanej sieci stacji

Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziła promocja „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”, zgodnie z którą w wymienione dni kierowcy mogli zatankować paliwo premium w cenie zwykłego.

Publikacja: 11.03.2024 09:28

Paliwo premium w cenie zwykłego. UOKiK stawia zarzuty znanej sieci stacji

Foto: Adobe Stock

mat

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów sieci stacji benzynowych Shell ponieważ, ani w materiałach marketingowych, ani na terenie stacji nie pojawiała się informacja o najniższej cenie paliwa, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżek. Tym samym klienci nie mogli ocenić, czy promocja jest dla nich korzystna.

UOKiK przypomina, że informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką powinna się znaleźć obok informacji o obniżonej cenie, a zatem wszędzie tam, gdzie przedsiębiorca ogłasza rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, np. w komunikatach marketingowych lub na dystrybutorach paliw. Taki obowiązek wynika z obowiązującej w Polsce od 1 stycznia 2023 roku unijnej dyrektywy Omnibus.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama