Nagabują ludzi i nie mówią całej prawdy. UOKiK bierze się za call center

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko firmie telemarketingowej Asmanta Call Center. Zarzuca jej m.in., że jej pracownicy dzwonią do konsumentów bez ich zgody i przekazują nieprawdziwe informacje.

Publikacja: 30.11.2022 18:21

Nagabują ludzi i nie mówią całej prawdy. UOKiK bierze się za call center

Foto: Adobe Stock

Firma Asmanta Call Center zajmuje się telemarketingiem zleconym przez swoich kontrahentów. Telemarketerzy dzwonią do konsumentów m.in. z ofertą wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz zapraszają na spotkania handlowe. Przedsiębiorca zajmuje się również zbieraniem podczas tych rozmów telefonicznych danych potencjalnych klientów (tzw. leadów).

UOKiK ustalił, że Asmanta pozyskuje numery telefonów z baz danych kupowanych od spółki, z którą współpracuje. Przedsiębiorca nie posiada zgody właścicieli tych numerów telefonicznych na marketing bezpośredni, ale do nich dzwoni. .

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?