Nagabują ludzi i nie mówią całej prawdy. UOKiK bierze się za call center

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko firmie telemarketingowej Asmanta Call Center. Zarzuca jej m.in., że jej pracownicy dzwonią do konsumentów bez ich zgody i przekazują nieprawdziwe informacje.

Publikacja: 30.11.2022 18:21

Nagabują ludzi i nie mówią całej prawdy. UOKiK bierze się za call center

Foto: Adobe Stock

dgk

Firma Asmanta Call Center zajmuje się telemarketingiem zleconym przez swoich kontrahentów. Telemarketerzy dzwonią do konsumentów m.in. z ofertą wykonania instalacji fotowoltaicznych oraz zapraszają na spotkania handlowe. Przedsiębiorca zajmuje się również zbieraniem podczas tych rozmów telefonicznych danych potencjalnych klientów (tzw. leadów).

UOKiK ustalił, że Asmanta pozyskuje numery telefonów z baz danych kupowanych od spółki, z którą współpracuje. Przedsiębiorca nie posiada zgody właścicieli tych numerów telefonicznych na marketing bezpośredni, ale do nich dzwoni. .

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne