W telewizyjnym spocie chłopiec daje dziewczynce zawiniętą w papier butelkę i mówi „Przyniosłem Ci flaszeczkę". Z relacji skarżących wynika, że następnie przerażona matka myśląc, że dziecko przyniosło wódkę wyrywa mu butelkę zapakowaną jak w sklepach monopolowych. Po odwinięciu okazuje się, że w środku jest sok Paola.
Skarżący podnieśli, że spot telewizyjny zachęca do kupowania i spożywania alkoholu. Ich zdaniem publikacja oswaja dzieci z okolicznościowym, 'imprezowym piciem' mocnego alkoholu.
- Jest to alkoholizacja dzieci. Narusza Art. 23 Zawiera treści stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa ponieważ picie i upijanie się dzieci i młodzieży jest jednym z największych problemów współczesnej Polski. Picie alkoholu przez dzieci i młodzież niesie za sobą bardzo poważne konsekwencje zdrowotne i społeczne dlatego nie należy ich w żaden sposób zachęcać lub oswajać z alkoholem – czytamy w jednej ze skarg.
- Aluzja że dziecko przychodzi do koleżanki z butelką wódki lub innego mocnego alkoholu jest oczywista. Takie aluzje mogą w negatywny sposób wpływać na dalszy moralny rozwój dzieci w szczególności że dorośli reagują na sytuację przedstawioną w reklamie, śmiechem co uważam jest nie na miejscu – pisze konsument.
Zabrakło etyki
W czasie posiedzenia skargi przedstawiał i popierał arbiter-referent.