W złożonym piśmie konsumentka wskazała, że emitowana w telewizji dla dzieci reklama naruszyła przepisy Kodeksu Etyki Reklamy. Skarżąca podkreśliła, że postaci pochodzące z ze świata fantastyki grozy nie powinny pojawiać się w paśmie reklamowym kanału MiniMini przeznaczonym dla najmłodszych odbiorców (sygn. akt: K/144/13).
- Lalki te są dziećmi znanych powszechnie w "dorosłej" kulturze, legendarnych potworów. Sypiająca w trumnie córka wampira Drakuli, córka Frankensteina pozszywana przez ojca z różnych fragmentów ciał, której co jakiś czas odpadają ręce, wyjąca nieludzkim głosem córka zombie, to tylko niektóre z upiornych postaci – zobrazowała w skardze konsumentka.
Według skarżącej są to zabawki „oswajające dzieci z rzeczywistością satanistyczną i demoniczną".
Zgodnie ze skargą reklama Monster High 13 życzeń nie uwzględniała stopnia rozwoju dzieci oraz zagrażała ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi.
W czasie posiedzenia skargę przedstawił i poparł arbiter-referent. Wniósł on o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.