Reklama

E-sklepy nie dostosowały się do obecnych przepisów o prawach konsumenta

Nieprawidłowy termin na odstąpienie od umowy czy brak informacji o sposobie i terminie zapłaty za towar to niektóre z uchybień sklepów internetowych.

Aktualizacja: 13.11.2015 19:26 Publikacja: 13.11.2015 18:50

E-sklepy nie dostosowały się do obecnych przepisów o prawach konsumenta

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż internetową mają 21 obowiązków informacyjnych względem klientów. Wynikają one z ustawy o prawach konsumenta. Pierwsze 10 miesięcy obowiązywania tych regulacji pokazuje jednak, że e-sprzedawcy mają problemy z nałożonymi na nich obowiązkami informacyjnymi. Takie wnioski wynikają z raportu firmy Rzetelnyregulamin.pl zajmującej się prawem e-commerce.

Sklepy internetowe wciąż informują konsumentów o tym, że mają 10, a nie 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
W tych miejscach lepiej nie zbierać grzybów. Kary za złamanie przepisów są wysokie
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama