Reklama

E-sklepy nie dostosowały się do obecnych przepisów o prawach konsumenta

Nieprawidłowy termin na odstąpienie od umowy czy brak informacji o sposobie i terminie zapłaty za towar to niektóre z uchybień sklepów internetowych.

Aktualizacja: 13.11.2015 19:26 Publikacja: 13.11.2015 18:50

E-sklepy nie dostosowały się do obecnych przepisów o prawach konsumenta

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż internetową mają 21 obowiązków informacyjnych względem klientów. Wynikają one z ustawy o prawach konsumenta. Pierwsze 10 miesięcy obowiązywania tych regulacji pokazuje jednak, że e-sprzedawcy mają problemy z nałożonymi na nich obowiązkami informacyjnymi. Takie wnioski wynikają z raportu firmy Rzetelnyregulamin.pl zajmującej się prawem e-commerce.

Sklepy internetowe wciąż informują konsumentów o tym, że mają 10, a nie 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Sądy i trybunały
Uchwałą Sejmu w neo-KRS. Żurek rozważa reaktywowanie starej KRS
Reklama
Reklama