Reklama

UOKiK ukarał firmę Arstele za telemarketing

Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała na badania w ramach „Akademii Zdrowia”. Nie miała jednak zgody konsumentów na telemarketing. Dlatego UOKiK nałożył na nią karę.

Aktualizacja: 29.10.2019 12:17 Publikacja: 29.10.2019 10:27

UOKiK ukarał firmę Arstele za telemarketing

Foto: Flickr

dgk

Każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczy to także  dzwoniących z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania.

Telemarketerzy firmy Arstele takiej zgody nie mieli.  Zapraszali konsumentów na badania w ramach „Akademii Zdrowia", organizowane przez spółkę VGET POLSKA. W trakcie prezentacji uczestnicy byli badani przy użyciu urządzenia AM Scan, a przedstawiciele interpretowali wyniki tych badań i diagnozowali rzekome choroby.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Prawo drogowe
Nadchodzą kolejne podwyżki dla kierowców. Opłata wzrośnie aż trzykrotnie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy powiedział, co trzeba zrobić, żeby zasiedzieć działkę sąsiada
Prawo karne
Kamery nagrały, jak pielęgniarka bije pacjenta. Sąd Najwyższy wydał wyrok
Sądy i trybunały
Ekspert o rozporządzeniu ministra Żurka. „Dbamy przede wszystkim o swoich"
Reklama
Reklama