Reklama

Pseudoreferenda zakończne. Miedwiediew: Witajcie w Rosji. USA: To puszka Pandory

W zakończonych 27 września pseudoreferendach na okupowanych przez Rosję ukraińskich terytoriach za przyłączeniem do Rosji miało, według oficjalnych wyników, opowiedzieć się od 88,7 proc. do 99,2 proc. głosujących. USA chcą, by ONZ przyjęła rezolucję wzywającą kraje świata do nieuznawania wyników referendów.

Publikacja: 28.09.2022 05:09

Liczenie głosów oddanych w pseudoreferendum

Liczenie głosów oddanych w pseudoreferendum

Foto: PAP/EPA

arb

Pseudoreferenda w okupowanych częściach obwodów zaporoskiego, chersońskiego, donieckiego i ługańskiego przeprowadzono między 23 a 27 września. Strona ukraińska informowała, że mieszkańcy okupowanych części Ukrainy byli zmuszani do głosowania pod bronią oraz głosowania w imieniu zmarłych lub nieobecnych krewnych. Mimo stosowanych przez Rosjan środków przymusu rzeczywista frekwencja w głosowaniu miała być bardzo niska.

Oficjalnie podawane przez Rosję wyniki pseudoreferendów staną się zapewne podstawą do anektowania tych terenów przez Rosję, tak jak miało to miejsce z Krymem, w 2014 roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Konflikty zbrojne
Donald Trump miał trzy opcje sankcji na Rosję. Nie wybrał najostrzejszego wariantu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Konflikty zbrojne
Korea Północna buduje pomnik żołnierzy, którzy zginęli w wojnie na Ukrainie
Konflikty zbrojne
Rosyjskie samoloty wojskowe wtargnęły w litewską przestrzeń powietrzną
Konflikty zbrojne
Po głosowaniu w Knesecie Marco Rubio ostrzega Izrael przed fiaskiem porozumienia w Strefie Gazy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Konflikty zbrojne
Premier kraju NATO apeluje o przekazanie pocisków Tomahawk Ukrainie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama