Reklama

Rosja coraz częściej będzie dokonywać masowych ataków artyleryjskich

Skala zniszczeń pozostawionych przez rosyjskie wojska na północ od Kijowa świadczy o rosyjskiej gotowości do użycia artylerii na terenach zamieszkanych - stwierdziło brytyjskie Ministerstwo Obrony.

Publikacja: 17.05.2022 07:51

Rosja coraz częściej będzie dokonywać masowych ataków artyleryjskich

Foto: AFP

Wywiad wojskowy Wielkiej Brytanii w swoim wtorkowym raporcie stwierdzą, że rosyjska armia w nadchodzących tygodniach prawdopodobnie będzie w większym stopniu polegać na artylerii w Donbasie.

Szacuje się, że w obwodzie czernihowskim, na północ od Kijowa, około 3500 budynków zostało zniszczonych lub uszkodzonych podczas rosyjskich ataków na stolicę Ukrainy. 80 proc. szkód dotyczy budynków mieszkalnych.

Czytaj więcej

Program Lend-Lease dla Ukrainy. Rosja: Zapłacą za to przyszłe pokolenia Ukraińców

Skala tych zniszczeń wskazuje na gotowość Rosji do użycia artylerii przeciwko obszarom zamieszkanym.

Ze względu na ograniczone możliwości wykrywania celów oraz niechęć do ryzykowania rutynowych lotów samolotów bojowych poza własne linie frontu, Rosja prawdopodobnie coraz częściej korzysta z masowego bombardowania artyleryjskiego.

Reklama
Reklama

W nadchodzących tygodniach Rosja prawdopodobnie nadal będzie w dużym stopniu polegać na zmasowanych atakach artyleryjskich, starając się odzyskać tempo w swoich działaniach w Donbasie.

Konflikty zbrojne
Jak dużej pomocy finansowej potrzebuje Ukraina? Na armię wydaje niemal 30 proc. PKB
Konflikty zbrojne
Rosja nadal przegrywa z Ukrainą wojnę na morzu
Konflikty zbrojne
Minister obrony Rosji: Są dowody, że NATO przygotowuje się na wojnę z nami
Konflikty zbrojne
Dyrektor Instytutu Wschodniej Flanki: Trwały pokój na Ukrainie? Nie liczyłbym. Rosjanom na tym nie zależy
Konflikty zbrojne
Rosja za wszelką cenę chce zwiększyć produkcję zbrojeniową. Z czym ma problem?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama