Reklama

MKOl: Nie zezwalać na udział w zawodach sportowców rosyjskich i białoruskich

Rada Wykonawcza Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego zarekomendowała, by międzynarodowe federacje sportowe i organizatorzy imprez sportowych nie zapraszali ani nie zezwalali na udział w zawodach rosyjskich i białoruskich sportowców oraz oficjeli. międzynarodowych.

Publikacja: 28.02.2022 15:19

MKOl: Nie zezwalać na udział w zawodach sportowców rosyjskich i białoruskich

Foto: MANAN VATSYAYANA / AFP

qm

W opublikowanym komunikacie Rada Wykonawcza Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) poinformowała, że „ponownie omówiła dziś dylemat, przed którym stoi obecnie Ruch Olimpijski po zerwaniu rozejmu olimpijskiego przez rząd rosyjski oraz rząd Białorusi poprzez jego wsparcie”.

MKOl podkreślił, że uważa za sprawiedliwe, by „nie karać sportowców za decyzje rządów, jeśli nie uczestniczą w nich aktywnie”. „Obecna wojna na Ukrainie stawia jednak Ruch Olimpijski przed dylematem. Podczas gdy sportowcy z Rosji i Białorusi mogliby nadal uczestniczyć w wydarzeniach sportowych, wielu sportowców z Ukrainy nie może tego zrobić z powodu ataku na ich kraj” - zauważono.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Konflikty zbrojne
Putin wypowiedział USA umowę. Pluton poza kontrolą?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Konflikty zbrojne
Rosjanie testują pocisk o napędzie jądrowym. Gen. Bogusław Pacek: Od zastraszania do reagowania jeden krok
Konflikty zbrojne
Dwa wypadki w ciągu pół godziny. Z lotniskowca USS „Nimitz” spadł śmigłowiec, potem rozbił się myśliwiec
Konflikty zbrojne
Trump chce rozwiązać kolejny konflikt zbrojny. „Zrobię to bardzo szybko”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Konflikty zbrojne
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1340
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama