Działania promocyjno-reklamowe przyczyniają się do zwiększenia przychodów z działalności gospodarczej. Zachęcają bowiem klientów do zakupów. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Spółka przekazuje swoim kontrahentom i partnerom biznesowym vouchery oraz zaproszenia do restauracji o wartości 100–500 zł. Można je wymienić na usługę gastronomiczną. Upominki są kierowane do szerokiego grona odbiorców, otrzymać je może każdy kontrahent. Jedyne ograniczenie to ilość prezentów, którymi akurat spółka dysponuje.
Jak podkreślono we wniosku o interpretację, upominki są przekazywane po to, aby się promować i reklamować. Dlatego są zapakowane w koperty albo torebki z logo firmy, mają też nabitą pieczątkę z jej danymi.
Zdaniem spółki taka forma promocji powinna przyczynić się do zwiększenia przychodów z działalności gospodarczej. Dzięki upominkom łatwiej bowiem nakłonić kontrahentów do rozwijania i zacieśniania współpracy. Dlatego wydatki na ich zakup powinny być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Fiskus zgodził się z tym stanowiskiem. Potwierdził, że przekazywanie kontrahentom voucherów oraz zaproszeń nie jest wyłączoną z kosztów reprezentacją. Nie są to bowiem działania budujące wizerunek firmy, ale mające na celu jej reklamę i promocję. A wydatki na reklamę i promocję mogą być podatkowym kosztem.